گروه بورس- پنج شرکت گروه محصولات شیمیایی پرتفوی سرمایه‌گذاری البرز، ماه گذشته شاهد افزایش بازار در مقایسه با بهای تمام شده بودند.

بر اساس گزارش سازمان بورس بهای تمام شده شرکت‌های این گروه رقم ۳۵۱میلیارد و ۲۵۹میلیون ریال بود، این در حالی است که این گروه در پایان مهر ماه از ۸۴۶میلیارد و ۶۲۸میلیون ریال ارزش بازار برخوردار بود. به این ترتیب ارزش بازار پایان دوره گروه محصولات شیمیایی در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن ۱۴۱درصد افزایش داشت.

صورت وضعیت پرتفوی ماه گذشته سرمایه‌گذاری البرز شامل ۶۹درصد محصولات شیمیایی، دو درصد محصولات غذایی، ۹درصد واسطه‌گری‌های مالی، سه‌درصد کانی غیرفلزی و ۱۷درصد سایر موارد بود.

همچنین بهای تمام شده جمع سرمایه‌گذاری‌ها در سهام شرکت‌های زیرمجموعه در دوره یک ماهه منتهی به پایان مهر ۸۷ معادل ۳۶۶میلیارد و ۸۶۰میلیون ریال اعلام شده است و ارزش بازار کل سرمایه‌گذاری‌ها در این دوره معادل رقم ۸۷۷میلیارد و ۷۳۵میلیون

ریال بود.

گفتنی است، ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برای هر سهم بر اساس آخرین سرمایه شرکت یک‌هزار و ۴۴۵ ریال در نظر گرفته شده است.

شرکت سرمایه‌گذاری البرز در صورت وضعیت سهام تحصیل شده خود در دوره یک ماهه منتهی به پایان مهر ماه، مبلغ ۲۲۴میلیون ریال بابت تحصیل سهام «سیمان تهران» پرداخت کرده است. همچنین بهای تمام شده تحصیل سهام مزبور ناشی از مشارکت «والبر» در افزایش سرمایه سیمان تهران بوده است.

این در حالی است که شرکت سرمایه‌گذاری البرز در ماه گذشته سهامی را واگذار نکرده است.