گروه بورس-پیش‌بینی درآمد هر سهم چادرملو برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۷ اعلام شد.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام)، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۷ با سرمایه دو هزار میلیارد ریال، مبلغ ۱۵۹۱ ریال به طور خاص (پس از کسر مالیات) اعلام کرد. پیش از این، شرکت پیش‌بینی یاد شده در تیرماه امسال مبلغ ۱۲۶۴ ریال، در ۱۲ شهریور مبلغ ۱۵۸۵ ریال و در دوم آبان مبلغ ۱۲۶۴ ریال اعلام کرده بود که دلیل تعدیل اخیر، افزایش مقدار فروش اعلام شده است.به گزارش خبرنگار ما در اطلاعیه منتشر شده شرکت در تاریخ ۲/۸/۸۷ درآمد حاصل از فروش مبلغ چهار هزار و ۵۸۲ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال، بهای تمام شده کالای فروش رفته یک‌هزار و ۹۸۲ میلیارد و ۳۴۷ میلیون ریال، سود عملیاتی دو هزار و ۵۴۱ میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال و سود پس از کسر مالیات دو هزار و ۵۲۷ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال اعلام شده بود.

این در حالی است که در اطلاعیه منتشر شده در تاریخ ۶/۸/۸۷ از سوی چادرملو، درآمد حاصل از فروش مبلغ پنج هزار و ۴۳۲ میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال، بهای تمام شده کالای فروش رفته دو هزار و ۱۷۷ میلیارد و ۵۵۶ میلیون ریال، سود عملیاتی سه هزار و ۱۹۶ ملیارد و ۸۹ میلیون ریال و سود پس از کسر مالیات سه‌هزار و ۱۸۲ میلیارد و ۹۲ میلیون ریال اعلام شده است.

براساس این گزارش، پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب، فروش ۸۵ درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۰۵ درصد افزایش، سود عملیاتی ۷۴درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۷۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس اطلاعات دریافتی از چادرملو، هیات‌مدیره شرکت تصمیم دارد ۷۰درصد سود خالص سال ۸۷ را به منظور تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد کند.

همچنین شرکت اعلام کرده است، طرح توسعه خط پنجم با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۸۰۰میلیارد ریال و نوسازی ماشین‌آلات معدنی با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۵۵۰ میلیارد ریال را در دست اجرا دارد.