گروه بورس-زهرا مجتهد: مدیرعامل شرکت صنایع لاستیکی سهند از تحقیق و بررسی درخصوص تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم این شرکت خبر داد.

مهندس نادر قربانی، مدیرعامل شرکت صنایع لاستیکی سهند ضمن اشاره به تعطیل بودن کارخانه در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری گفت: به دلیل توقف ناخواسته تولید و ماهیت قدیمی کارخانه این امکان وجود دارد که شرکت با تعدیل پیش‌بینی سود مواجه شود. وی ادامه داد: اما با بررسی‌هایی که تاکنون انجام شده، تلاش بر آن است که پیش‌بینی سال جاری تحقق پیدا کند.
قربانی از جمله اقدامات انجام شده در این باره را گسترش خدمات و به کارگیری حداکثر توان کارخانه عنوان کرد و گفت: ممکن است برخی از خدمات و سرویس‌هایی که در این صنعت انجام می‌شود را کارخانه‌های داخلی دیگر یا خارجی‌ها تولید کنند، اما این شرکت باتوجه به تجربه و تخصصی که دارد می‌تواند محصولات منحصر به فردی را تولید کند.
وی معتقد است که بها دادن به جنبه‌های تخصصی کارخانه، ارزش افزوده بیشتری را نصیب آن می‌کند.
قربانی گفت: باوجود آنکه هنوز تحقیق و بررسی در زمینه تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم به اتمام نرسیده است، اما روزنه‌هایی درخصوص رسیدن به سود پیش‌بینی شده وجود دارد.
گفتنی است، لاستیک سهند تا پایان شهریور ماه مبلغ 107ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. پیش‌بینی درآمد هر سهم «پسهند» برای سال مالی جاری با سرمایه 70میلیارد ریال مبلغ 300 ریال در نظر گرفته شده است که در مقایسه با سال مالی قبل 39درصد افزایش نشان می‌دهد.
این شرکت سود ناخالص سال جاری را در مقایسه با سال قبل نیز معادل ۷/۴۲درصد افزایش داد که در دوره شش ماه توانست مبلغ ۱۰میلیارد و ۱۲۶میلیون ریال از این پیش‌بینی را پوشش دهد. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل سود ناخالص شرکت معادل ۱۲میلیارد و ۶۸میلیون ریال بود.
از سوی دیگر هزینه‌های مالی و عملیاتی شرکت در مقایسه با سال قبل با کاهش رو‌به‌رو است.
این شرکت از فروش محصولات خود در دو فصل گذشته بیش از ۵/۴۳میلیارد ریال درآمد کسب کرد.
این در حالی است که مبلغ فروش «پسهند» در مدت مشابه سال قبل معادل 9/42میلیارد ریال بود.
این شرکت اعلام کرده است به دلیل عدم ثبات قیمت مواد اولیه، ناشی از تزلزل موجود قیمت‌ها در سطح جهانی، از عرضه مجموع محصولات تولید شده در ۶ ماهه نخست سال امتناع کرده و به محض ایجاد ثبات در بازار تامین مواد اولیه، با هدف کنترل قیمت‌ کالاها، اقدام به عرضه و فروش محصولات خود می‌کند.
«پسهند» اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد 100درصد سود قابل تقسیم سال 87 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
براساس این اطلاعات خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی متفرقه سال ۸۶ به مبلغ دو میلیارد و ۱۶۰میلیون ریال (مبلغ ۳۱ریال به ازای هر سهم و ۱۴درصد سود خالص) عمدتا شامل سود مربوط به فروش ساختمان است.