گروه بورس - شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران و مدیریت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران در مجموع معادل ۹۴/۴۰درصد از سهام کاشی اصفهان را می‌فروشند.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران اصالتا و وکالتا از طرف شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران معادل ۰۲/۷درصد از سهام کاشی اصفهان متعلق به این شرکت را به علاوه ۹۲/۳۳درصد از این سهام در مالکیت خود را در بازار اول معاملات به فروش برساند.

تاریخ این عرضه در ۱۴ آبان‌ماه ۸۷ تعیین‌ شده است که در قیمت پایه ۳۵۰تومانی انجام خواهد شد.این بلوک مدیریتی با P/E معادل ۲/۵ عرضه می‌شود.بهای تمام‌شده ۹۲/۳۳درصد سهام «کاصفا» متعلق به سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران برابر رقم هفت میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال است که به ازای هر سهم مبلغ یک هزار و ۴۹۱ریال محاسبه می‌شود.

«وبانک» از محل فروش بلوک مزبور بیش از ۱۰میلیارد تومان سود شناسایی می‌کند که به ازای هر سهم مبلغ ۳۱ریال سود تعلق می‌گیرد.

در تاریخ تعیین‌شده کاشی اصفهان با سرمایه ۱۵۰میلیارد ریال و با شرایط ۴۰درصد نقد و ۶۰درصد دیگر اقساط عرضه می‌شود.سهام قابل‌عرضه در این واگذاری عمده معادل ۶۱میلیون و ۴۱۵هزار و ۷۳۱سهم به ارزش ۵/۲۱ میلیارد تومان است.

با توجه به ترکیب سهامداران شرکت کاشی اصفهان که ۹۲/۳۳درصد متعلق به سرمایه‌گذاری بانک ملی، ۷درصد مدیریت سرمایه‌گذاری بانک ملی، ۱/۱۹درصد مربوط به «وصندوق»، ۵/۱۶درصد متعلق به سرمایه‌گذاری صدر تامین، ۵/۲درصد مربوط به سرمایه‌گذاری صنایع ایران و ۲۰درصد در اختیار سایرین است، ارزش ۴۰درصد از سهام قابل‌عرضه معادل سه عضو هیات‌مدیره کاشی اصفهان تلقی

می‌شود.