گفته‌های بازار: شرکت پارس سوئیچ با این شایعه رو‌به‌رو است که به دلیل کاهش قیمت جهانی فولاد و مس، بهای تمام شده آن کاهش یافته و از طرفی دیگر هزینه‌‌های شرکت هم به دلیل تقویت موجودی انباری که در سال ۸۵ انجام شد، ثابت مانده و افزایش پیدا نکرده است، می‌تواند در ۹ ماهه پیش‌بینی سود خود را بیش از ۱۰درصد افزایش دهد.

شنیده‌های ما: اما شرکت می‌گوید: گرچه بهای تمام شده شرکت کاهش پیدا کرده و هزینه‌های شرکت هم ثابت مانده است، اما برای خود تعدیل مثبت بیش از ۱۰درصدی متصور نیست و اگر قرار باشد افزایش پیش‌بینی سودی در آینده صورت گیرد، کمتر از ۱۰درصد است.

سیمان سپاهان بدون تعدیل مثبت

گفته‌های بازار: در بازار شایع شده پیش‌بینی سود سیمان سپاهان افزایش پیدا کرده و میزان آن هم ۱۵درصد است.

شنیده‌های ما: اما در تماس ما با امور سهام سیمان سپاهان تعدیل مثبت EPS شرکت‌ مورد تایید قرار نگرفت و عنوان شد که وضعیت کلی فروش داخلی چندان مناسب نیست و آزادسازی صادرات سیمان می‌تواند در بهبود وضعیت شرکت‌های سیمانی اثرگذار باشد.

EPSو۱۶۰ تومانی برای چادرملو

گفته‌های بازار: در شرایطی که افزایش نرخ سنگ‌آهن فقط در سطح سنوات گذشته که سالانه حدود ۲۰درصد بوده، انجام شده است، در بازار شایع شده که چادرملو پیش‌بینی سود ۱۶۰تومانی اعلام کرده است.

شنیده‌های ما: بر اساس اخبار رسیده «کچاد» پیش‌بینی جدید سود خود را در ارقامی نزدیک به مبلغ یاد شده، اعلام کرده است. گفتنی است، قیمت هر تن سنگ‌آهن چادرملو از ۴۸هزار تومان در سال جاری به ۵۷هزار و ۶۰۰تومان رسیده است.

پیش‌بینی محتاطانه سیمان هرمزگان

گفته‌های بازار: سیمان هرمزگان با این شایعه مواجه است که پیش‌بینی سود آن با احتیاط ۳۰۶ تومان اعلام شده و قابلیت افزایش تا سطح ۳۸۰تومان را نیز دارا است.

شنیده‌های ما: در این رابطه شنیده می‌شود که سیمان هرمزگان به دلیل واقع شدن در استان گرم هرمزگان در زمستان هم همچنان با تقاضای قابل توجه سیمان مواجه است، بنابراین احتمال افزایش EPS شرکت بعید نیست.

تغییرات مدیریتی در آلومتک

گفته‌‌های بازار: گفته می‌شود در پی رفتن سراج‌‌القوم به لاستیک پارس، در حال حاضر صفویان مدیریت عاملی آلومتک را بر عهده گرفته است.

شنیده‌های ما: براساس اخبار رسیده، در ظاهر، صفویان که پیش از این مدیریت برخی شرکت‌های سازمان گسترش را بر عهده داشت، به دنبال تغییرات اخیر به عنوان مدیرعامل آلومتک منصوب شده است. ساتکاب سهامدار عمده آلومتک در نخستین روزهای سال، سهام خود در این شرکت تولیدکننده هادی‌های فشار قوی را به بخش خصوصی طی رقابتی فشرده واگذار کرد.