گروه بورس- مهتاب رحمتعلی: مدیرعامل شرکت کف گفت: در صورتی که قیمت مواد اولیه بیشتر کاهش یابد، قیمت محصولات شوینده نیز پایین خواهد آمد.

مهندس علی نقیب در گفت‌وگو با خبرنگار ما اضافه کرد: کاهش قیمت مواد اولیه تاکنون اثر چندانی بر قیمت محصولات مواد شوینده نداشته است.
وی تصریح کرد: در صورتی که قیمت مواد اولیه ارزان‌تر شود، شرکت‌های تولیدکننده مواد بهداشتی نیز طبق قانون حمایت از مصرف‌کننده مجبور به کاهش قیمت محصولات خود هستند.
شرکت در نیمه اول سال مبلغ 526 میلیارد و 639 میلیون ریال از فروش محصولات خود درآمد کسب کرد که نسبت به دوره مشابه سال قبل 34 درصد افزایش نشان می‌دهد.
این شرکت درآمد حاصل از فروش خود را با ۱۸درصد افزایش نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل مبلغ ۹۵۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال پیش‌بینی کرده که طی ۶ ماه ۵۵ درصد آن را محقق کرده است.
مدیرعامل این شرکت درباره علل افزایش فروش در نیمه اول امسال گفت: مقداری از افزایش فروش مزبور ناشی از تنوع محصولات و وجود یک محصول جدید در سبد فروش شرکت بوده است.
وی با تاکید بر اعتقاد خود در زمینه نوآوری در تولید محصولات شرکت اظهار داشت: سیستم‌های تولید و فروش شرکت باید همواره از کیفیت بالاتر برخوردار باشند و مطابق استانداردهای روز دنیا پیش بروند.
وی تولید رنگ مو را از محصولات جدید شرکت دانست که طی دو ماه آینده به بازار خواهد آمد.
شرکت کف سود هر سهم سال ۸۷ را با سرمایه ۲۵۰ میلیارد ریال مبلغ ۲۳۱ ریال پیش‌بینی کرده است. این پیش‌بینی نسبت به سال قبل ۷۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.
این در حالی است که سود عملیاتی شرکت برای امسال 93 میلیارد و 197 میلیون ریال پیش‌بینی شده که از 16درصد افزایش نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل برخوردار است. شرکت در نیمه اول سال 47 درصد از این پیش‌بینی را پوشش داده است.
همچنین درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌‌های شرکت ۸میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال پیش‌بینی شده که ۱۱میلیون ریال آن طی شش ماه اول سال محقق شده است.
بنابراین گزارش خالص درآمد‌های متفرقه سال مالی 86 به مبلغ 175میلیارد و 197میلیون ریال به ازای هر سهم 701ریال و معادل 82درصد از کل سود خالص عمدتا شامل مبلغ 152میلیاردو 100میلیون ریال سود حاصل از فروش ساختمان مجاور دفتر مرکزی است.
مهندس نقیب درباره درآمد حاصل از فروش این ساختمان گفت: بخشی از این درآمد پارسال تقسیم شد و بخش دیگری از آن به علت کمبود نقدینگی در حساب‌های شرکت باقی مانده است. هیات‌مدیره شرکت کف در نظر دارد مبلغ ۳۷میلیاردو ۵۰۰میلیون ریال از سود سال ۸۷ را که معادل ۱۵۰ریال به ازای هر سهم است، برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پیشنهاد کند.