گروه بورس- شرکت نفت بهران در نیمه اول سال ۵۹درصد از پیش‌بینی سود خود را محقق کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، این شرکت سود هر سهم سال ۸۷ را با سرمایه ۱۸۰میلیارد ریال مبلغ سه‌هزار و ۴۴۴ریال خالص پیش‌بینی کرده است که در شش ماه اول سال توانست دوهزار و ۱۸ریال آن را کنار بگذارد.

پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل ۲۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت درآمد حاصل از فروش سال ۸۷ را نیز با ۱۶درصد افزایش نسبت به سال ۸۶ مبلغ سه‌هزار و ۳۰۰میلیارد و ۲۰۸میلیون ریال پیش‌بینی کرده است که در نیمه اول سال با کسب یک‌هزار و ۹۵۱میلیارد و ۲۸۷میلیون ریال از این رقم توانست ۵۹درصد پیش‌بینی خود را پوشش دهد.

بهای تمام شده کالای فروش رفته امسال شرکت دوهزار و ۳۳۷میلیارد و ۸۹۲میلیون ریال پیش‌بینی شده که در مقایسه با سال قبل از ۲۴درصد افزایش برخوردار است. شرکت بهای تمام شده کالای فروش رفته خود را نیز معادل ۵۹درصد به تحقق رسانده است.

بنابراین گزارش، سود ناخالص شرکت نیز ۹۶۲میلیارد و ۳۱۶میلیون ریال پیش‌بینی شده است که از این میزان ۵۹درصد پوشش داده شده است. از سویی سود عملیاتی شرکت برای امسال ۷۹۷میلیارد و ۴۴۰میلیون ریال پیش‌بینی شده که از این رقم ۴۸۴میلیارد و ۳۳۷میلیون ریال آن معادل ۶۱درصد تا پایان نیمه اول سال محقق شده است.

شرکت ۳۴هزار و ۴۶۹میلیون ریال درآمد متفرقه برای سال ۸۷ پیش‌بینی کرده که ناشی از فروش سهام شرکت صنایع شیمیایی تابکم است.

هیات مدیره شرکت در نظر دارد ۷۰درصد سود خالص سال ۸۷ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. این رقم در تاریخ ۲ مرداد ماه ۸۷ معادل ۶۵درصد اعلام شده بود.

بنابراین گزارش، هیات‌مدیره همچنین افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی را از محل اندوخته‌های طرح و توسعه در دست بررسی دارد.