گروه بورس- شرکت سیمان بجنورد برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۳۹۲میلیارد ریال به ۵۸۸میلیارد ریال معادل ۵۰درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، سیمان بجنورد طرح‌های توسعه و ایجاد خط تولید جدید به ظرفیت سه‌هزار و ۳۰۰ تن کلینکر در روز و همچنین افزایش ظرفیت کارخانه از دو هزار به دوهزار و ۸۰۰ تن را در دست اجرا دارد. شرکت برای طرح‌های مزبور به ترتیب یک هزار و ۴۱۰میلیارد ریال و ۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برآورد کرده است.

سیمان بجنورد برای خط تولید جدید شرکت تاکنون یک هزار و ۳۸۱میلیارد ریال سرمایه کرده که تاکنون ۹۲درصد پیشرفت در کار را شاهد بوده و پیش‌بینی کرده در آذرماه امسال به بهره‌برداری برسد. سیمان بجنورد در نیمه اول سال توانست ۵۲درصد از پیش‌بینی سود خود را محقق کند. این شرکت سود هر سهم امسال را ۳۹۷ ریال خالص پیش‌بینی کرده بود که طی شش ماه ۲۰۴ ریال از آن را کنار گذاشت.

پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات سیمان بجنورد برای سال ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل ۵۵درصد افزایش دارد.

درآمد حاصل از فروش شرکت نیز ۴۲۵میلیارد و ۶۶۴میلیون ریال پیش‌بینی شده بود که در نیمه اول سال با کسب ۱۸۲میلیارد و ۷۵۱میلیون ریال آن ۴۳درصد این پیش‌بینی را پوشش داده است.