گروه بورس - شرکت بیسکویت گرجی پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۷ با سرمایه ده میلیارد ریال‌، به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۶۰ ریال اعلام کرده است.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۷ این شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۵۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۳۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۰۲درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت «غگرجی» طی اطلاعیه ارسالی به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است که طی سال‌جاری افزایش سرمایه به میزان ۲۰۰درصد معادل ۲۰میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران را در دست بررسی دارد.

همچنین هیات‌مدیره این شرکت در نظر دارد ۲۰درصد سود خالص قابل تخصیص را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۷پیشنهاد کند.

با توجه به اینکه ۳۳درصد از مبلغ فروش شرکت بیسکویت گرجی مربوط به محصولات صادراتی است، در نتیجه سود حاصله قبل از کسر مالیات، پس از کسر بهای تمام شده و سایر هزینه‌های مرتبط از بابت صادرات بالغ بر سه میلیاردو ۴۸۹میلیون ریال اعلام شده است. گفتنی است که با توجه به قانون مالیات‌ها این مبلغ در محاسبه مالیات در نظر گرفته نشده است و صرفا سود حاصل از عملیات داخلی شرکت مبنای محاسبه مالیات قرار گرفته است.

همچنین شرکت «غگرجی» مبلغ فروش خالص را در سال ۸۷ نسبت به مبلغ تحقق یافته در سال قبل ۵۳درصد، سود خالص ۱۶۰درصد، قیمت تمام شده محصولات فروش رفته ۴۷درصد و تناژ تولید محصولات ۱۵درصد افزایش را در نظر گرفته است، که شرکت تحقق پیش‌بینی‌های فوق را بستگی به وجود بازار مناسب برای محصولات شرکت، استفاده از ظرفیت‌های جدید تولیدی ماشین‌آلات در جریان حمل و نصب، استفاده بهینه از ماشین‌آلات موجود، تغییر ترکیبات مواد اولیه مصرفی جهت تولیدات مختلف و خرید مواد اولیه به قیمت‌های پیش‌بینی می‌داند.