گروه بورس - کارخانجات داروپخش با وجود تغییردر جزئیات پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی 87، تغییری در این پیش‌بینی صورت نداده است.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت «دارو» دلیل تغییرات را به طور عمده افزایش درآمدهای متفرقه ناشی از کاهش در نرخ تسعیر ارز پیش‌بینی‌شده و افزایش سود حاصل از سپرده‌های بانکی عنوان کرده است. در همین راستا شرکت در نخستین اطلاعیه مربوط به پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی 87 که در بهمن‌ماه سال‌ گذشته به بازار منعکس کرده است، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را مبلغ یک هزار و 362ریال اعلام کرده بود که در آخرین گزارش ارائه‌شده از سوی شرکت در سال جاری این پیش‌بینی بدون تغییر مانده است. «دارو» توانسته است در دوره شش ماه نخست سال جاری مبلغ 561ریال از پیش‌بینی سود سالانه را نسبت به بودجه پوشش دهد.
همچنین مطابق اطلاعات این گزارش شرکت کارخانجات داروپخش پیش‌بینی درآمد هر سهم را ۷/۸۴۵میلیارد ریال اعلام کرده است که از این پیش‌بینی معادل ۴۲درصد را طی دوره مورد گزارش پوشش داده است.
این شرکت از فروش انواع محصولات خود طی همین دوره بیش از 352میلیارد و 463میلیون ریال درآمد کسب کرد. کارخانجات داروپخش در حالی که پروژه ساخت محصولات نهایی فرآورده‌های بیوتکنولوژی را در دست اجرا دارد، قصد افزایش سرمایه به میزان 100درصد را نیز دارد. این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران انجام خواهد شد. کارخانجات داروپخش سرمایه‌گذاری برای طرح یاد شده را مبلغ 119میلیارد ریال برآورد کرده است که هزینه‌های انجام شده در این طرح تاکنون مبلغ 31میلیارد و 13میلیون ریال با 20درصد پیشرفت کار اعلام شده است.
شرکت زمان بهره‌برداری از پروژه یاد شده را سال ۱۳۸۸ عنوان کرده است. شرکت اعلام کرده با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در انتقال دانش فنی، علمی و تکنولوژیک ساخت مواد اولیه محصولات بیوتکنولوژی و در جهت رعایت صرفه و صلاح شرکت و حفظ منافع اقتصادی پروژه بیوتکنولوژی، یک خط ویال پرکنی به طرح قبلی اضافه و پروژه جدید تحت عنوان ساخت محصولات نهایی فرآورده‌های بیوتکنولوژی ادامه خواهد یافت. بر اساس اطلاعات ارسالی شرکت هیات مدیره تصمیم دارد مبلغ ۱۲۰میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ یک‌هزار و ۲۰۰ریال) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند. پیش‌بینی عملکرد «دارو» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۲درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۵درصد افزایش نشان می‌دهد.