گروه بورس- شرکت «شهد ایران» پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال‌مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۷ با سرمایه ۱۲۵میلیارد ریال، مبلغ ۵۸ریال به‌طور خالص اعلام کرده است.

براساس اطلاعیه ناشران بورسی، خالص درآمد (هزینه)های عملیاتی سال‌مالی ۸۶ این شرکت مبلغ ۷میلیارد و ۲۷میلیون ریال، شامل هزینه‌های فروش، اداری و عمومی به مبلغ ۱۳میلیارد و ۵۰میلیون ریال و خالص سایر درآمد (هزینه)های عملیاتی به مبلغ ۶میلیارد و ۲۳میلیون ریال گزارش شده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی ۸۷ شرکت «غشهد» در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش یک درصد کاهش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۵درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۵درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۴درصد کاهش نشان می‌دهد.

خالص درآمد (هزینه)های متفرقه پیش‌بینی شده سال‌مالی ۸۷ این شرکت مبلغ ۱۵میلیارد و ۱۰۴میلیون ریال (۱۲۱ریال به ازای هر سهم و معادل ۲۰۸درصد از سود خالص) شامل سود حاصل از فروش ماشین‌آلات به مبلغ یک میلیارد و ۴۹۶میلیون ریال، سود حاصل از فروش املاک شهرک گلبهار به مبلغ ده میلیارد و ۱۰۸میلیون ریال، سود سپرده‌های بانکی به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال، درآمد ناشی از جوایز صادراتی به مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال، درآمد ناشی از استرداد حقوق گمرکی به مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰میلیون ریال و سایر درآمد (هزینه)های غیرعملیاتی به مبلغ ۳۰۰میلیون ریال در نظر گرفته شده است. گفتنی است هیات‌مدیره شرکت «شهد ایران» در نظر دارد مبلغ ۶میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۵۰ ریال) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند.