گروه بورس- شرکت «کشت و صنعت پیاذر» پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۷ با سرمایه ۵میلیارد ریال، مبلغ ۲۸۴ریال به طور خالص اعلام کرده است.

براساس اطلاعیه ناشران بورسی، خالص درآمد (هزینه)‌های عملیاتی سال ۸۶ این شرکت مبلغ دومیلیارد و ۷۷۲میلیون ریال در نظر گرفته شده است که این مبلغ شامل هزینه‌های فروش، اداری و عمومی به مبلغ دومیلیارد و ۸۱۲میلیون ریال است. همچنین سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی در این دوره مبلغ ۴۰میلیون ریال برآورد شده است. گفتنی است که خالص درآمد (هزینه)های عملیاتی این شرکت در دوره ۶ماه نخست سال مبلغ یک‌میلیارد و ۱۴۲میلیون ریال اعلام شده است. پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۷ شرکت «غاذر» در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۶درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۵درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۳۰درصد کاهش نشان می‌دهد. هیات مدیره شرکت «پیاذر» در اسفند ماه ۸۶ اعلام کرده بود که در نظر دارد مبلغ یک‌میلیارد و ۸۰میلیون ریال (مبلغ ۲۱۶ریال به ازای هر سهم) از سود سال مالی ۸۷ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

همچنین این شرکت برنامه افزایش سرمایه به میزان ۱۰۰درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در دست بررسی دارد. طبق اطلاعات ارسالی، شرکت «غاذر» در دوره ۶ماه نخست سال ۸۷ مقدار یک‌میلیون و ۶۱۵هزار بسته «پودر کتلت» تولید کرده است که در این دوره به میزان یک‌میلیون و ۸۵۲هزار بسته از این محصول را به فروش رسانده است. همچنین در این دوره توانسته است به میزان یک‌میلیون و ۲۷۹هزار بسته «سبزیجات» تولید کند که با ۲۹درصد پوشش، به میزان یک‌میلیون و ۴۹۷هزار بسته از این محصول را فروخته است. «آرد سوخاری»، «پروتئین سویا» و «پودر آب پنیر» توسط این شرکت در دوره منتهی به پایان شهریور ماه به ترتیب با ۴۳هزار بسته، ۶۸۰هزار بسته و ۵۱۴تن تولید روبه‌رو بوده است و در مقابل هر کدام از این محصولات با ۷۳هزار بسته، ۶۷۵هزار بسته و ۲۶۷تن فروش مواجه شده‌اند. گفتنی است شرکت «غاذر» در مجموع مبلغ ۱۰میلیارد و ۴۵۵میلیون ریال از فروش این محصولات در دوره ۶ماهه منتهی به پایان شهریور ماه کسب کرده است.