سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت پروژه‌های سودآور هدایت می‌کنیم
جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی با حضور 6/76درصد از سهامداران شرکت برگزار شد.

ریاست جلسه بر عهده آقای خالق به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بود. همچنین حسین رمضانی سمت دبیر این جلسه را بر عهده داشت.
در میان دستورات جلسه، قرائت گزارش هیات‌مدیره بر عهده دکتر معظمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی بود.
دکتر معظمی در مجمع یاد شده به پروژه‌های سودآور شرکت از جمله پتروشیمی مرجان و پتروشیمی مروارید اشاره کرد و گفت: تا سال 1390، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی سودی برای پرداخت ندارد و باید با کمک و تلاش تک‌تک سهامداران، شرکت را از انحراف در مسیر سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌های قبلی نجات داد و به سمت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های سودآور پتروشیمی هدایت کرد.
وی اظهار داشت: بازار صنعت پتروشیمی در دنیا بازاری است کاملا جذاب و در هر زمینه‌ای سودآور است و بیشترین سوددهی با ضریب نسبی مخصوصا در بخش گاز اتان می‌توان برای شرکت آینده‌ای روشن متصور شد.
دکتر معظمی با وجود اینکه از عدم پرداخت سود در مجمع سخن به میان آورد، اما با اطمینان اعلام کرد که شرکت با همراهی و اعتماد شما سهامداران و مدیریت‌ ما در سرمایه‌گذاری پروژه‌های سودآور پتروشیمی، اعتبار و خوشنامی خود را در این صنعت به دست خواهد آورد.
در ادامه جلسه حسابرس قانونی شرکت به قرائت گزارش خود پرداخت و صورت‌های مالی شرکت به تصویب سهامداران رسید. طبق قانون، شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی موظف شد تا ۱۰درصد از ۷۵ریال سود پیش‌بینی شده برای سال مالی ۸۷ این شرکت را میان صاحبان سهام خود تقسیم کند.
اهم اقدامات انجام شده
شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در سال مالی مورد گزارش اقدام به خرید یک‌درصد از سهام پتروشیمی فن‌آوران کرد. همچنین مجوزهای لازم برای احداث یک واحد ۴۵هزار تنی MTBE در عسلویه با مشارکت شرکت‌های شیمی بافت و پتروشیمی جم را اخذ کرد.
در همین راستا طی دوره یاد شده در افزایش سرمایه و استفاده از حق‌تقدم سهام شرکت‌های پتروشیمی مروارید و سرمایه‌گذاری ساختمان ایران شرکت کرد.
از دیگر اقدامات این شرکت می‌توان به نظارت بر اجرای برنامه راهبردی شرکت در راستای تخصصی کردن و تمرکز فعالیت‌ها در صنعت پتروشیمی، منع کردن شرکت‌های تابعه از خرید و فروش سهام و برنامه‌ریزی به منظور تمرکز بیشتر بر سودهای عملیاتی، بهره‌برداری آزمایشی از خط تولید کیسه و پالت شرکت شیمیایی فرآورد قشم در مردادماه ۸۷، اطلاع‌رسانی به سهامداران از طریق سایت و سیستم تلفن گویا و اتمام مراحل تصفیه شرکت پاساب و اعلام ختم تصفیه آن به اداره شرکت‌ها اشاره کرد.
طرح‌های مصوب و در حال اجرا
از طرح‌های تصویب شده «وپترو»، طرح‌های شرکت توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، شرکت پتروکیمیا آپادانا، پتروشیمی مرجان، پتروشیمی قوچان و پتروکیمیا ابن سینا است که در حال اجرا از سوی «وپترو» هستند.
گفتنی است پروژه تولید شیرینگ فیلم و رول‌های پلی اتیلنی و پالت پلاستیکی که مربوط به شرکت فرآورد قشم است، با ظرفیت سالانه 15هزار تن آماده بهره‌برداری شده و با انجام تولید آزمایشی در مردادماه امسال، انتظار می‌رود با تامین سرمایه در گردش مورد نیاز به زودی به تولید تجاری برسد.
برنامه‌های آتی
1 - بهبود مداوم در ترکیب سرمایه‌گذاری‌ها
۲ - ارتقا و تقویت ارزش سهام شرکت
3 - استفاده از فرصت‌ها و افزایش توان سرمایه‌گذاری
۴ - افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها و سودآوری شرکت
5 - تامین مالی و گسترش پروژه‌ها
۶ - تحقق EPS اعلام شده برای سال مالی ۸۸