گروه بورس - همایون دارابی: شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته شاهد چرخش اندکی بود و توانست پس از مدت‌ها افت، رشد ۸/۱۴واحدی را تجربه کند.

در بازار دیروز اگر چه معامله‌گران به سنت روزهایی که شاخص با افت سنگین مواجه می‌شود، پس از افت روز دوشنبه که شاخص ۲۳۰واحد افت کرد با رشد شاخص مواجه شد، اما این رشد البته علتی بیش از به کف رسیدن قیمت‌ها داشت؛ امری که گزارش ۶ماهه بانک اقتصاد نوین نیز در آن نقش مهمی را ایفا کرد.بانک اقتصاد نوین با اعلام پوشش EPS(عایدی هر سهم) معادل ۴۰۱ریال در برابر EPS کل سال ۵۱۴ریالی این بانک موجب شد تا معامله‌گران رویکرد جدیدی را به گروه بانکداری نشان بدهند. تشکیل صف خرید برای نماد بانک اقتصاد نوین که صف‌های خرید شکننده نمادهای مالی و اعتباری سینا و بانک پارسیان را به همراه آورد، در کنار بهبود معاملات نمادهای گروه ساختمان و جمع‌آوری صف فروش سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر دیگر تبعات گزارش مطلوب بانک اقتصاد نوین بودند؛ گزارشی که احتمال تحقق سود بالاتر را برای این بانک در سال‌جاری پدید آورده است.

نمادهای بانکی البته دیروز در کنار اقبال اولیه معامله‌گران با تردیدهایی نیز مواجه شدند که همین امر به کرات موجب فروریختن صف‌های خرید این نمادها شد. در نماد مالی و اعتباری سینا همچنین معاملات پرحجمی رقم خورد که به نظر می‌رسد ناشی از خروج یک سهامدار حقوقی از این نماد است. مالی و اعتباری سینا در قیمت نزدیک به قیمت اسمی معامله شده است. در بازار دیروز معامله‌گران در تحولات کلان شاهد لایحه دولت برای توقف اجرای مالیات بر ارزش افزوده بودند. این تحول، دورنمای تحقق اجرای طرح حذف یارانه‌های انرژی را که می‌تواند تبعات گسترده‌تری از بحث مالیات بر ارزش افزوده داشته باشد را با ابهام مواجه ساخته است. از سویی در بحث مسائل کلان سیاسی کارشناسان دو هفته مانده به انتخابات آمریکا با دقت روند تحولات این حوزه به ویژه پیشی گرفتن باراک اوباما نسبت به رقیب جمهوری‌خواه خود را دنبال می‌کنند. پیروزی اوباما احتمالا به کاهش سطح تنش‌ها منجر خواهد شد. از سویی در حوزه سیاسی داخلی بحث استیضاح وزیر کشور در محافل سیاسی مطرح است که با توجه به نزدیک شدن به فضای انتخابات ریاست جمهوری، این بحث نیز می‌تواند فضای تحولات را متاثر سازد. در بازار دیروز در گروه برقی همچنان نمادهای این گروه با توجه به تداوم افت بهای فلزات به عنوان ماده اولیه این صنعت با اقبال مواجه بودند. در گروه غذایی رشد بهای فرآورده‌های لبنی سبب حضور چند نماد وابسته در میان شرکت‌های با رشد قیمت بازار شده است. کالبر و شیرپاستوریزه پگاه اصفهان در این گروه دیروز با اقبال مواجه بودند. در گروه فولادی، فولاد خراسان دیروز پس از افزایش سرمایه بازگشایی شد که با ثبت نرخ نهایی ۳هزار و ۴۶۶ریال کارنامه‌ای بهتر از قیمت تعادلی به دست آورد.