گروه بورس- شرکت فنرسازی خاور در نیمه نخست سال جاری توانست ۵۰درصد پیش‌بینی سود سالانه را نسبت به بودجه محقق کند. بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «خفنر» درآمد هر سهم سال مالی جاری را با سرمایه ۶۰میلیارد ریال مبلغ ۴۶۵ریال پیش‌بینی کرده است که در این دوره مبلغ ۲۳۵ریال از آن را کنار گذاشت.

این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری را در مقایسه با سال قبل با ۷۷درصد افزایش در نظر گرفته است. همچنین این شرکت از فروش محصولات خود بیش از ۱۰۷میلیارد و ۲۷۴میلیون ریال درآمد کسب کرد. پیش‌بینی فروش امسال این شرکت معادل ۲۶۱میلیارد و ۶۳۰میلیون ریال اعلام شده بود.

بر پایه این گزارش سود ناخالص شرکت با افزایش پیش‌بینی شده است که در دوره مورد گزارش نسبت به مدت مشابه سال قبل رقم بیشتری پوشش داده شده است. حاشیه سود ناخالص این شرکت در دوره شش ماه مزبور معادل ۲۰درصد اعلام شده است.

همچنین سود عملیاتی و سود پس از کسر مالیات «خفنر» در مقایسه با سال مالی قبل به ترتیب ۲۵۶درصد افزایش و ۶۹۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

خالص درآمد (هزینه) متفرقه برای سال مالی ۸۷ به مبلغ ۳میلیارد ریال برآورده شده است که بر اساس اطلاعات دریافتی در تاریخ ۱۵اسفند ماه ۸۶ شرکت جزئیات آن را شامل فروش زمین جنب آپارتمان‌های شرکت در شهر صنعتی کاوه به مبلغ یک‌میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال و فروش زمین‌های جنب ویلاهای مسکونی به مبلغ یک‌میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال اعلام کرده است.

این شرکت اعلام کرده است که پرونده مالیاتی شرکت تا پایان سال مالی ۸۴ قطعی و مالیات مربوط پرداخت شده است و

بر اساس گزارش حسابرسی مالیاتی، عملکرد سال مالی ۸۵ مبلغ ۴۷۷ریال از محل زیان انباشته پذیرفته شده سال مالی ۸۴ که جمعا مبلغ هفت‌میلیارد و ۶۵۰میلیون ریال بوده، مستهلک شد لذا مانده زیان انباشته برای سال مالی ۸۶ معادل ۷۱۷۳میلیون ریال است.

فنرسازی خاور اعلام کرده است در راستای اصلاح ساختار مالی، برنامه افزایش سرمایه ۶۷درصدی از محل دیون حال شده و آورده نقدی سهامداران را در برنامه سال ۸۷ پیش‌بینی می‌کند.