ایسنا- بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته عملیات توزیع سود سهام مرحله اول، دوم و سوم از آبان‌ماه جاری آغاز می‌شود.

علی حسینی، مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت شهر تهران در یک نشست خبری گفت: افراد بالای ۱۸ سال باید خود شخصا با در دست داشتن اصل اوراق سهام و کارت ملی خود و افراد زیر ۱۸ سال از طریق سرپرست خانوار به همراه اوراق سهام تمام اعضای خانوار و کد ملی برای دریافت سود سهام خود مراجعه کنند.

وی افزود: کار توزیع سود سهام مشمولان مرحله اول از آبان ماه ۸۶ شروع شد و در نهایت بخشی از آن به دلیل مغایرت‌هایی که در ثبت اطلاعات و نواقص موجود بود، به اوایل سال ۸۷ موکول شد که در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری کار توزیع سود مشمولان مرحله دوم و سوم نیز همزمان آغاز شد.

حسینی از تدوین دستورالعملی برای توزیع سهام عدالت افرادی که تحت پوشش سازمان خاصی نیستند، خبر داد و گفت: برای افرادی که تحت پوشش هیچ سازمان خاصی نیستند ولی از نظر درآمدی در سطح درآمدهای پایین جامعه قرار دارند، پیش‌بینی توزیع سهام عدالت شده که دستورالعمل آن در دست تدوین است.

حسینی ادامه داد: عملیات توزیع سهام عدالت ۱۱ مرحله دارد و ما هم اکنون در مرحله سوم هستیم که در مراحل بعدی خانواده‌های شهدا، ایثارگران، خدام مساجد، طلاب حوزه‌ علمیه، زنان سرپرست خانوار و بیماری‌های خاص را در بر می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت شهر تهران ادامه داد: در کشور با توجه به اجرای طرح تحول اقتصادی که نتایج نهایی آن هنوز ارائه نشده است، تعداد دهک‌ها مشخص نیست و طبعا با ارائه نتایج، تغییر خواهد کرد اما کل مشمولان دریافت سهام عدالت شش دهک می‌شوند.

حسینی متذکر شد: در خصوص سهام پرداختی بخشی از مبلغ اسمی سهامی که پرداخت می‌شود طی پنج تا ۱۰ سال مستهلک می‌شود؛ مثلا از ۸۰‌هزار تومان سودی که به هر فرد داده می‌شود، ۲۰‌هزار تومان آن بابت مبلغ اسمی سهام برداشته می‌شود.

وی افزود: اوراق سهامی که هم اکنون به کارمندان دولت پرداخته می‌شود به ازای هر نفر یک‌میلیون تومان است. طبق پیش‌بینی‌ها مقرر شده تا از آبان ماه سال جاری، سود سهام مرحله اول و دوم پرداخت شود. مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت شهر تهران در مورد متولی پرداخت سود سهام عدالت نیز اظهار کرد: پیش‌بینی شده که بانک‌های عامل با توجه به گستردگی قشر دریافت کننده سهام، در این زمینه اقدام کنند؛ به این نحو که بانک سپه برای پرداخت سود سهام مشمولان مرحله اول، بانک کشاورزی برای مشمولان مرحله دوم و بانک رفاه و صادرات نیز به مشمولان دیگر اختصاص داده شود.