گروه بورس-مجتمع فولاد خراسان پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را با سرمایه هزار و پانصد میلیارد ریال مبلغ 569ریال به طور خالص پیش‌بینی کرد.

به گزارش اداره نظارت بر ناشران بورسی، شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال 86 خود را در مهرماه سال گذشته مبلغ 445ریال و در آذر همان سال، مبلغ 534ریال و نهایتا در دی‌ماه مبلغ 606ریال اعلام کرده بود و در اردیبهشت 87 درآمد واقعی سال 86 خود را مبلغ 703ریال عنوان کرد که محقق نیز شد.
«فخاس» از پیش‌بینی سود ۵۶۹ریالی خود برای سال ۸۷ در ۶ ماهه ۴۰۳ریال معادل ۷۱درصد از پیش‌بینی خود را محقق کرده است. پیش‌بینی عملکرد سال ۸۷ شرکت نیز در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴۹درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۵۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۵۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۱درصد افزایش نشان می‌دهد. فولاد خراسان پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را در سال ۸۷ با سرمایه هزار میلیارد ریال در بهمن ۸۶ مبلغ ۵۱۵ریال اعلام کرده بود که سپس این رقم طی سه نوبت به ۵۸۹ریال، ۷۶۳ریال و ۸۵۲ریال افزایش یافت و دلایل این تعدیل‌ها هم افزایش سرمایه عنوان شده بود. همچنین به‌رغم عدم تغییر سود خالص پیش‌بینی شده سالانه، جزئیات پیش‌بینی عملکرد اخیر نسبت به آخرین پیش‌بینی ارائه شده تغییر کرده که شرکت دلایل آن را کاهش قیمت فروش محصولات تولیدی و کاهش نرخ مواد اولیه اعلام کرده است.
این شرکت فعال در گروه صنایع فلزی، مطابق مصوبه مجمع فوق‌العاده‌ای که در خرداد 86 برگزار کرد و براساس تصمیم‌گیری هیات‌مدیره در سال 87، سرمایه خود را از هزار میلیارد ریال به 1500 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش داد.
هیات‌مدیره «فخاس» در نظر دارد ۵۰درصد سود هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی۸۷ پیشنهاد کند.
فولاد خراسان اعلام کرده است که پروژه مدول دو احیا به ظرفیت 800 هزار تن را با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار و 382 میلیارد ریال را در دست اجرا دارد و در این رابطه تاکنون مبلغ 574 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برآورده شده و معادل 63 درصد پیشرفت حاصل شده است که برآورد می‌شود این پروژه در تیر ماه 88 به بهره‌برداری برسد.
این شرکت طرح توسعه واحد فولادسازی را با ظرفیت ۷۲۰ هزار تن بیلت با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر یک‌هزار و ۹۷۳میلیارد ریال در حال عقد قرارداد دارد که در این رابطه تاکنون مبلغ ۳۰میلیارد ریال برآورد سرمایه‌گذاری شده است که زمان بهره‌برداری پروژه هم سال ۱۳۹۰ اعلام شده است.
از سویی دیگر شرکت بین‌المللی تولید و توسعه مواد فلزی را با سرمایه 250 میلیارد ریال و 40 درصد مالکیت، به منظور تامین آهن اسفنجی، مورد نیاز خود در حال احداث دارد که شرکت پیش‌بینی کرده که طرح مدول این احیا با ظرفیت 800 هزار تن انجام می‌دهد و برآورد حرکت هم بهره‌برداری از پروژه در سال 1387 است.
این پروژه تا مهر ماه ۸۷، پیشرفت فیزیکی معادل ۷۰درصد را شاهد بوده است.
این شرکت برای سال 87 تولید 490هزار تن شمش را پیش‌بینی کرده که در 6 ماهه 246هزار تن از این پیش‌‌بینی را محقق کرده است. تولید شرکت در بخش محصولات ساختمانی از جمله میلگرد هم 640هزار تن در سال 87 پیش‌بینی‌ شده که 329هزار تن از آن تحقق پیدا کرده است.
فولاد خراسان، همچنین برای سال ۸۷ فروش ۶۴۰هزار تن محصولات فولادی را در نظر گرفته که در ۶ ماهه به ۲۵۶هزار تن از این مقدار فروش رسیده است.
گفتنی است، از 588میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده فولاد خراسان برای کل سال 87 از محل فروش محصولات سبک ساختمانی، در 6 ماهه 262میلیارد تومان معادل 44درصد از این پیش‌بینی محقق شده است.
شرکت از لحاظ مقدار تولید در دو گروه شمش و محصولات سبک ساختمانی به بیش از ۵۰درصد پیش‌بینی‌های خود رسیده است، ولی در بخش محصولات سبک ساختمانی از نظر مقدار فروش ۴۰درصد پیش‌بینی شرکت در ۶ ماهه محقق شده است.