گروه بورس - ارزش بازار پایان دوره شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت برابر رقم ۵میلیارد و ۶۴۱میلیون ریال بود که در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره ۸۳درصد کاهش نشان می‌دهد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران بورسی، این شرکت در پرتفوی بورسی خود سهام شرکت‌های ایران پویا، فنرسازی زر و کربن ایران را دارا است که بهای تمام شده این سه شرکت در دوره منتهی به پایان شهریور ماه ۸۷ معادل رقم ۵میلیارد و ۱۹۸میلیون ریال بوده است.

«ونفت» مبلغ ۱۱میلیارد و ۷۲میلیون ریال بابت سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و مبلغ ۳۰میلیارد و ۵۴۱میلیون ریال بابت سهام شرکت‌های غیربورسی بابت ذخیره کاهش ارزش در نظر گرفته است. همچنین خالص ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس به ازای هر سهم و براساس سرمایه ۵۷۱میلیارد و ۲۲۹میلیون ریال مبلغ ۱۰‌ریال در نظر گرفته شده است.

این شرکت ۷۵درصد از پرتفوی خود را در صنایع نفت، ۱۰درصد در ماشین‌آلات و تجهیزات و سه درصد در فرآورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی متمرکز کرده است.شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت در پرتفوی خود سهام ۱۱ شرکت غیربورسی از جمله شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت قشم، بازرگانی نیک نفت، ره‌گستر نفت، پتروکام کیش، شیمیایی نفت گستر را دارا است.گفتنی است که «ونفت» طی شهریور ماه هیچ خرید و فروشی انجام نداده است.