«بورس» 362ریال سود محقق کرد

عکس:حمید جانی پور

گروه بورس - شرکت بورس از بابت حق درج و پذیرش شرکت‌های بورسی بیش از ۸۶۱میلیون تومان درآمد کسب کرد.

براساس اطلاعیه صورت‌های مالی میان دوره‌ای این شرکت، بورس در نیمه نخست سال مالی جاری از حق درج شرکت در بورس مبلغ ۷۵۶ میلیون تومان و از حق پذیرش شرکت‌ها در بورس مبلغ ۱۰۵میلیون تومان درآمد شناسایی کرد.

همچنین شرکت بورس از ارائه خدمات به کارگزاران در همین دوره معادل یک میلیاردو۹۳۳میلیون تومان درآمد داشت. درآمد حاصل از کارمزد معاملات به مبلغ شش میلیاردو ۲۵۵میلیون ریال براساس مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار، ۴/۱در هزار ارزش معامله تا سقف ۲۰۰میلیون ریال در سیستم معاملات محاسبه و شرکت بورس از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وصول کرده است.

مطابق اطلاعات مالی شرکت، تسهیلات مالی دریافتی برای دوره مالی شش‌ماه منتهی به پایان شهریورماه مبلغ ۷۵۰میلیون تومان است که شامل یک فقره تسهیلات قرض‌الحسنه سه ساله دریافتی از بانک با نرخ سود سالانه چهار درصد برای پرداخت وام تامین مسکن کارکنان شرکت است.

تاکنون مبلغ ۷۱میلیون تومان از این ‌رقم پرداخت شده است.

از این‌رو هزینه‌های مالی شرکت در دوره یادشده به مبلغ ۵میلیون تومان مربوط به سود و کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه اخذ شده از بانک ملی است.

شرکت بورس در همین دوره مبادلات غیرنقدی نیز داشته است که به مبلغ ۴۶۰میلیون تومان و بابت بخشی از بهای خرید ساختمان بیرجند از سازمان بورس و اوراق بهادار است.

براساس ترازنامه میان‌ دوره‌ای شرکت بورس، موجودی نقد شرکت معادل سه میلیارد و ۷۰۴میلیون ریال اعلام شده است.

جمع دارایی‌های جاری این شرکت که شامل موجودی نقد، سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت، حساب‌های دریافتنی تجاری، سایر حساب‌ها و اسناد دریافتنی و پیش‌پرداخت‌ها است، برابر رقم ۲۱میلیارد و ۱۸۷میلیون تومان است.

دارایی‌های غیرجاری این شرکت نیز مبلغ ۸میلیارد و ۲۴۰میلیون ریال عنوان شده است. در مجموع مبلغ کل دارایی‌های شرکت بورس برابر ۲۹میلیارد و ۴۲۷میلیون ریال در پایان دوره یاد شده است.

در این میان شرکت بورس اوراق بهادار توانسته است در فصل بهار و تابستان مبلغ ۵میلیارد و ۴۷۸میلیون تومان سود انباشته کنار بگذارد. همچنین نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام این شرکت برابر ۲۴صدم است. در حالی که سرمایه شرکت بورس برابر ۱۵میلیارد تومان است، حقوق صاحبان سهام این شرکت برای این دوره بیش از ۲۳میلیارد تومان اعلام شده است.

شرکت بورس و اوراق بهادار در حالی که در نیمه نخست سال گذشته مبلغ ۱۴۳ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت، امسال توانست در همین دوره مبلغ ۳۶۲ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کند.