گروه بورس- معاونت مالی کالسیمین گفت: سهامداران کالسیمین نگران آسیب‌دیدگی کارخانه تولید شمش ذوب و روی احیای قشم نباشند. حسین جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد با بیان این مطلب گفت: جلسه‌ای به منظور بررسی خسارات وارده به کارخانه تولید شمش ذوب و روی احیای قشم برگزار و مقرر شده است که با بررسی‌های دقیق، میزان خسارات وارده برآورد و اعلام شود.

وی افزود: این کارخانه، بیمه شده است و بنابراین نگرانی برای جبران خسارات وجود ندارد. معاون مالی اداری کالسیمین درباره تاثیر حادثه اخیر بر شرکت کالسیمین گفت: کالسیمین، کاهش تولید در کارخانه قشم را از طریق افزایش تولید واحدهای بندرعباس و دندی تا پایان سال جبران خواهد کرد.

وی درباره تغییر قیمت‌های جهانی و تاثیر آن بر کالسیمین گفت: محاسبات بودجه کالسیمین بر مبنای هر دلار۹۳۰تومان بوده که با توجه به تغییر نرخ دلار باید تغییر یابد، اما در حال حاضر تعدیلی در بودجه نخواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شوند که تا پایان

آذر ماه، تغییری در میانگین قیمت جهانی روی (۱۷۰۰-۱۸۰۰دلار) رخ ندهد.

جوادی ادامه داد: شرکت کالسیمین کمتر از سایر شرکت‌های این صنعت، دستخوش حوادث می‌شود، زیرا دارای خط تولید کامل (فرآوری و فلوتاسیون) است و از سوی دیگر چون کنسانتره را خودمان تولید می‌کنیم، اگر از ناحیه خاک مشکلی نداشته باشیم با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهیم شد.

وی درباره افزایش قیمت مواداولیه شرکت گفت: با تمهیدات ایجاد شده در شرکت، نرخ اسید و دیگر مواد اولیه برای کالسیمین بسیار کمتر از بقیه شرکت‌ها است، بنابراین قیمت تمام شده کالسیمین، پایین‌تر از بقیه شرکت‌ها است.

جوادی افزود: با افزایش حجم تولید شرکت توسط خطوط جدید، اگر در زمینه تحویل خاک مشکلی پیش نیاید، جای هیچ نگرانی برای سهامداران وجود ندارد.

وی در پایان گفت: جزئیات تغییر در صورت‌های مالی در گزارش ۶ماهه به زودی به بورس اعلام خواهد شد.