گروه بورس- شرکت تولی‌پرس سود هر سهم سال ۸۷ را تعدیل کرد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار این شرکت سود هر سهم سال ۸۷ را با سرمایه ۱۵۰میلیارد ریال مبلغ ۶۴۱ریال خالص پیش‌بینی کرد.

«شتولی» در تاریخ ۲۱ فروردین ماه و ۱۴ مرداد ماه ۸۷ این پیش‌بینی را ۸۴۶ریال اعلام کرده بود. شرکت حذف یارانه‌ پودر شوینده ویژه فروش از تاریخ اول خرداد ماه ۸۷ و افزایش نرخ فروش محصولات از تاریخ حذف یارانه و همچنین حذف یارانه پودر شوینده (ویژه مواد اولیه) از تاریخ اول خرداد ماه ۸۷ و افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته شامل مواد اولیه داخلی و وارداتی را از جمله دلایل تعدیل پیش‌بینی خود اعلام کرده است.

همچنین افزایش هزینه‌های عملیاتی در نتیجه حذف جوایز صادراتی و کاهش استرداد حقوق و عوارض گمرکی به دنبال کاهش صادرات، افزایش هزینه‌های مالی به دنبال کاهش نقدینگی شرکت در نتیجه حذف یارانه‌، پیش‌بینی تبدیل هزینه تسعیر ارز به درآمد حاصل از تسعیر ارز به دنبال کاهش و تثبیت نرخ ارز از ابتدای سال ۸۷ و افزایش سرمایه شرکت از دیگر دلایل این تعدیل اعلام شده است.

تولی پرس در سه ماه ابتدای امسال با کنار گذاشتن ۱۶۵ ریال سود به ازای هر سهم توانست ۲۶درصد پیش‌بینی خود را

محقق کند.

سال ۸۶ شرکت پیش‌بینی هر سهم را مبلغ ۷۵۹ریال اعلام کرده بود که در پایان سال ۸۵۸ ریال محقق کرد.

بنابراین گزارش، درآمد حاصل از فروش تولی‌پرس یک‌هزار و ۹۰۲میلیارد و ۷۵۴میلیون ریال پیش‌بینی شده است که در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل ۸۱درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت در سه ماه ابتدای سال مالی توانست با کسب ۲۹۲میلیارد و ۶۶۰میلیون ریال، ۱۵درصد پیش‌بینی فروش خود را پوشش دهد.

در همین حال بهای تمام شده کالای فروش رفته شرکت نیز با ۱۰۸درصد افزایش نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل یک‌هزار و ۶۷۹میلیارد و ۷۴۵میلیون ریال پیش‌بینی شده است که به تبعیت از این امر پیش‌بینی سود ناخالص امسال شرکت

در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل ۷/۸درصد کاهش یافته است.

همچنین پیش‌بینی سود عملیاتی سال ۸۷ شرکت ۱۶۳میلیارد و ۳۲۵میلیون ریال اعلام شده که در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل از ۳درصد کاهش برخوردار است.

شرکت امسال هزینه‌های مالی خود را نسبت به سال قبل با ۶/۵۳درصد کاهش پیش‌بینی کرده، به طوری که ۶۴میلیارد ریال را برای هزینه‌های مالی سال‌جاری پیش‌بینی کرده است.

هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد تقسیم ۷۹درصد سود ابرازی را که معادل ۵۰۰ریال به ازای هر سهم است، به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.

شرکت طرح افزایش ظرفیت پودر با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۴۵میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که تاکنون ۳۸میلیارد و ۵۲میلیون ریال برای آن هزینه کرده و ۸۵درصد پیشرفته داشته است.

همچنین طرح اصلاح خطوط بسته‌بندی پودر که تاکنون ۹۸درصد پیشرفت داشته، در دست اجرا است که سرمایه‌گذاری ۱۷میلیارد و ۶۴۴میلیون ریالی برای آن پیش‌بینی شده و ۱۷میلیارد و ۲۶۶میلیون ریال آن تاکنون هزینه شده است.

مکانیزاسیون خطوط بسته‌بندی مایعات از دیگر طرح‌های در دست اجرای شرکت است که برآورد سرمایه‌گذاری برای آن ۱۶میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال است. شرکت تاکنون ۴میلیارد و ۵۹۸میلیون ریال برای این طرح هزینه کرده و ۲۷درصد پیشرفته کار داشته است.

یادآوری می‌شود سال ۸۶ شرکت ۱۵میلیارد و ۴۳۳میلیون ریال درآمد (هزینه‌ها)ی متفرقه داشته است.

این مبلغ عمدتا شامل سود حاصل از فروش دارایی‌ها به مبلغ ۲۰میلیارد و ۴۳۴میلیون ریال و درآمد حاصل از تاخیر در مطالبات سررسید شده به مبلغ ۲۰میلیارد و ۸۶۱میلیون ریال و

زیان ناشی از تسعیر ارز به مبلغ ۲۸میلیارد و ۷۴۲میلیون ریال بوده است.