گروه بورس - سرمایه‌گذاری پارس‌توشه پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را با سرمایه جدید اعلام کرده است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «وتوشه» درآمد هر سهم خود را با ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۹۶ریال پیش‌بینی کرده است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد «وتوشه» برای سال‌مالی 87 در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها 8درصد کاهش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها 150درصد افزایش، سود عملیاتی 6درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 4درصد افزایش داشته است.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی ۸۷ را با سرمایه ۱۹۴میلیارد و ۱۰۷میلیون ریال در مبلغ ۶۱۲ریال اعلام کرده است که علت تعدیل را افزایش سرمایه عنوان کرد.
شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم 50درصد از سود خالص را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
سرمایه شرکت به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۰ شهریور ۸۷، از مبلغ ۱۹۴میلیارد و ۱۰۷میلیون ریال به مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال (معادل ۵۵/۵۴درصد) از محل سود انباشته افزایش یافته است.
سود حاصل از سایر فعالیت‌های سال 86 به مبلغ 30121میلیون ریال (26درصد سود خالص و 155ریال به ازای هر سهم) عمدتا شامل سود حاصل از سپرده‌های بانکی به مبلغ 12میلیارد و 229میلیون ریال و سایر درآمدهای عملیاتی به مبلغ 17میلیارد و 812میلیون ریال بود. سود حاصل از سایر فعالیت‌های سال 87 را به مبلغ 34میلیارد و 302میلیون ریال (29درصد سود خالص و 177ریال به ازای هر سهم) اعلام کرده است.
این در حالی است که براساس آخرین صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری پارس‌توشه، این شرکت طی مردادماه سهام ۳۲شرکت را در پرتفوی خود داشت که بهای تمام‌شده این سهام ۱۷۷میلیارد و ۵۱۳میلیون ریال بود. همچنین ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وتوشه» در پایان مردادماه به مبلغ ۴۸۲میلیارد و ۵۴۶میلیون ریال رسید.
براین اساس ارزش بازار پایان دوره جمع‌کل سرمایه‌گذاری‌های «وتوشه» در مقایسه با بهای تمام‌شده ابتدای دوره آن، معادل 172درصد رشد را شاهد بود.این در حالی است که ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس «وتوشه» برای هر کدام مبلغ دو هزار و 486ریال بود.
صورت وضعیت پرتفوی «وتوشه» در مردادماه شامل ۲۰درصد محصولات شیمیایی، ۲۳درصد وسائل برقی، ۲۴درصد ماشین‌آلات و تجهیزات، ۵ درصد خودرو ساخت قطعات، ۱۱درصد بیمه و بازنشستگی، ۸ درصد واسطه‌گری مالی، ۵/۳درصد چند رشته‌ای صنعتی و ۵ درصد سایر موارد بود.
سرمایه‌گذاری پارس‌‌توشه ماه گذشته با هشت میلیارد و 859میلیون ریال بهای تمام‌شده، سهام شرکت‌های شیمیایی سینا، مخابرات و بیمه پارسیان را تحصیل کرده است.
همچنین «وتوشه» طی مردادماه با واگذاری مبلغ ۱۵میلیون ریال از سهام شیمیایی سینا مبلغ پنج میلیون ریال سود کسب کرد.