گروه بورس - سرمایه‌گذاری امید افزایش سرمایه به مبلغ یک هزار میلیارد ریال از محل اندوخته سرمایه‌ای و سود انباشته را در دستور کار دارد.بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «وامید» درآمد هر سهم سال‌مالی منتهی به دی‌ماه امسال را با 4هزار میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 583ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «وامید» برای سال‌مالی منتهی به دی‌ماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۶۵درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۶۸درصد کاهش، سود عملیاتی ۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۷درصد افزایش یافته است.
براساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده سود حاصل از سایر فعالیت‌ها برای سال‌مالی 86 عمدتا مربوط به سود حاصل از سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت است.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی منتهی به دی‌ماه ۸۷ را در تاریخ‌های ۰۴/۱۰/۸۶ و ۲۹/۰۲/۸۷ مبلغ ۵۸۳ریال اعلام کرده بود. به‌رغم تغییر در پیش‌بینی درآمدهر سهم، جزئیات پیش‌بینی‌ تغییر یافته که شرکت دلایل تغییر را افزایش خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی عملیاتی ناشی از تعدیل ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری، کاهش هزینه مالی ناشی از اخذ مجوز بخشودگی جرایم دیرکرد و تسویه‌حساب بدهی به سازمان خصوصی‌سازی و افزایش درآمدهای متفرقه ناشی از سود ناشی از فروش بخشی از دارایی‌های ثابت عنوان کرده است.
براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره در نظر دارد 60درصد سود عملکرد سال‌مالی 87 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال‌مالی 87 پیشنهاد کند.
همچنین مبلغ ۲۶میلیارد و ۴۶۲میلیون ریال تعدیلات سنواتی در حساب‌ها اعمال گردید و سود انباشته اول دوره به همین مبلغ افزایش یافته است.
براساس اطلاعات منتشره «وامید» پیش‌بینی کرده است که در سال جاری به یک هزار و 392میلیارد و 930میلیون ریال سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها دست یابد. بر این اساس میزان سرمایه‌گذاری «وامید» در میان شرکت‌های بورسی که بیشتر از 20درصد آن در اختیار «وامید» است، معادل یک هزار و 629میلیارد و 239میلیون ریال است که بیشترین رقم مربوط به گل‌گهر، 685میلیارد و 99میلیون ریال است. همچنین سرمایه‌گذاری در چادرملو نیز 534میلیارد و 646میلیون ریال برآورد شده است.
میزان سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی کمتر از ۲۰درصد نیز ۲۱میلیارد و ۹۱۹میلیون ریال است که شامل ۲۰شرکت است. از سوی دیگر جمع سرمایه‌گذاری‌های «وامید» در سهام شرکت‌های خارج از بورس که بیشتر از ۲۰درصد سهم دارد، معادل ۲۴۶میلیارد و ۶۲میلیون ریال است. سرمایه‌گذاری ساختمانی سپه با اختصاص ۱۱۹میلیارد و ۹۹۵میلیون ریال بیشترین میزان سرمایه‌گذاری‌های «وامید» را در شرکت‌های خارج از بورس به خود اختصاص داده است. سیمان ساوه نیز با ۳۴میلیارد و ۵۸۰میلیون ریال بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را در شرکت‌های کمتر از ۲۰درصد «وامید» دارا است. جمع سرمایه‌گذاری‌های «وامید» در این شرکت‌ها به رقم ۳۶میلیارد و ۴۴میلیون ریال رسیده است.