گره بورس-هدیه لطفی: مدیر مالی شیشه و گاز از بهره‌برداری از طرح توسعه این شرکت تا پایان تیر ماه سال ۸۸ خبر داد.«امید رضی»، مدیر مالی شرکت «شیشه و گاز» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در پاسخ به سوالی درخصوص «طرح توسعه شرکت» پاسخ داد: این طرح طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده در تیر ماه سال ۸۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در حال حاضر زمین مورد نظر خریداری شده و شرکت در حال شناسایی کارخانجات مورد نظر برای خرید ماشین‌آلات و خریداری دستگاه‌های مورد نظر، از آنها است. وی در ادامه گفت: برای تامین مخارج مالی این طرح «کگاز» تصمیم گرفته که قطعه زمینی واقع در بلوار «زرند» را به فروش برساند که پس از مذاکرات انجام شده با شهرداری و دریافت جواز ساخت اداری این زمین، قیمت فروش آن افزایش یافته و سود بیشتری برای راه‌اندازی طرح توسعه شرکت نیز کسب خواهد شد.

دریافت معافیت مالیاتی

«مهندس رضی» در جواب سوال دیگر خبرنگار ما که پرسید: آیا امسال معافیت مالیاتی شما به اتمام می‌رسد؟ گفت: در سال ۸۳ شرکت «شیشه‌ و گاز» به دلیل افزایش سرمایه، مشمول معافیت مالیاتی تا سال ۸۶ شد، که دوباره در سال ۸۶ شرکت افزایش سرمایه داد و این معافیت مالیاتی تا سال ۸۸ نیز تمدید شد.وی در ادامه افزود: با توجه به افزایش سرمایه‌ای که شرکت اعمال کرده، بنابراین سود شرکت تا پایان سال تغییر محسوسی نخواهد کرد.

رونق‌های ۶ماهه

مدیر مالی شرکت «شیشه و گاز» در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی‌ها از میزان افزایش EPS این شرکت تا پایان سال مالی نیز گفت: میزان فروش در بخش «بطر و بلور» در شش ماه اول سال ۵۰درصد رشد داشته است که اگر با همین روند ادامه دهیم به درصد فروش بالایی خواهیم رسید و درنتیجه EPS شرکت افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اما طبق روند هر ساله، در ۶ماه ابتدایی سال افزایش و ۶ماه دوم کاهش فروش داریم و امسال نیز رویه ما همانند سال‌های گذشته است.