گروه بورس- صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری آتیه دماوند برای مردادماه منتشر شد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، صورت وضعیت پرتفوی «وآتی» شامل 11درصد منسوجات، 38درصد محصولات شیمیایی، 13درصد لاستیک و پلاستیک، 7درصد سایر محصولات کانی غیرفلزی، 14درصد واسطه‌گری‌های مالی و 17درصد سایر موارد بود.
«وآتی» ماه گذشته در ۳۷شرکت بورسی با یک هزار و ۳۳۳میلیارد و ۲۹۵میلیون ریال بهای تمام شده سرمایه‌گذاری کرده است. ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های بورسی «وآتی» در پایان مردادماه با ۱۹میلیارد و ۵۵میلیون ریال کاهش به ۷۱۹میلیارد و ۲۶۰میلیون ریال رسیده است. به این ترتیب ارزش بازار پایان دوره «وآتی» در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن کاهشی معادل ۴۶درصد را تجربه کرد.
ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برای هر سهم براساس آخرین سرمایه شرکت مبلغ 719ریال است.
سرمایه‌گذاری آتیه دماوند طی مردادماه با ۱۲میلیارد و ۲۱۷میلیون ریال بهای تمام شده سهام بانک کارآفرین، فولاد مبارکه، مخابرات ایران و سایان کارت را تحصیل کرده است.
این در حالی است که «وآتی» ماه گذشته از واگذاری سهام چهار شرکت مبلغ 358میلیون ریال سود کسب کرده است. مبلغ واگذاری سهام مزبور معادل یک میلیارد و 335میلیون ریال بود. این درحالی است که بهای تمام شده سهام شرکت‌های تراکتورسازی، ملی مس، نفت پارس و دانش‌پژوهان هاتف به مبلغ 988میلیون ریال بود.