گروه بورس: شرکت نوسازی و ساختمان تهران پیش‌بینی سود ناخالص سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 87 خود را کاهش داد. به گزارش بورس و اوراق بهادار تهران این شرکت در تاریخ 4 شهریور ماه 86 سود ناخالص خود را 86میلیارد ریال پیش‌بینی کرده بود. این پیش‌بینی در حال حاضر 73میلیارد و 269میلیون ریال اعلام شده است.

این در شرایطی است که شرکت طی ۹ماه ابتدای سال مالی خود تنها ۲۲درصد پیش‌بینی فعلی خود را محقق کرده است.
شرکت همچنین پیش‌بینی سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 88 را مبلغ 88میلیارد و 678میلیون ریال اعلام کرده است.
«ثنوسا» پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش و ارائه خدمات سال ۸۷ را نیز که در تاریخ ۳شهریور ۸۶ مبلغ ۴۷۷میلیارد و ۷۸۱میلیون ریال اعلام کرده بود، در حال حاضر به ۳۴۲میلیارد و ۳۳میلیون ریال کاهش داده که از همین میزان نیز طی ۹ ماه تنها ۲۸درصد را تحقق بخشیده است.
این رقم برای سال 88 نیز 427میلیارد و 408میلیون ریال پیش‌بینی شده است که نسبت به پیش‌بینی سال 87 معادل 26درصد افزایش را نشان می‌دهد.
بر همین اساس سود عملیاتی شرکت نیز برای سال ۸۷ معادل ۷۲میلیارد و ۵۷۳میلیون ریال پیش‌بینی شده که طی ۹ ماه ۳۴درصد آن محقق شده است. این در حالی است که شرکت با کسب ۶۸میلیارد و ۴۴۹میلیون ریال سود پس از کسر مالیات توانست ۶۳درصد از پیش‌بینی سال ۸۷ را پوشش دهد. پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات شرکت در سال ۸۷ نسبت به عملکرد سال ۸۶ از ۳درصد افزایش برخوردار است.
در همین راستا شرکت با کنار گذاشتن 228ریال سود از 364ریال پیش‌بینی سود هر سهم توانست 63درصد سود پیش‌بینی شده برای هر سهم را به تحقق برساند. پیش‌بینی سود هر سهم شرکت برای سال 88 نیز با سرمایه 300میلیارد ریال 376ریال اعلام شده است.پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات سال 88 شرکت در مقایسه با پیش‌بینی سال قبل نشان از 3درصد رشد دارد.بنابراین گزارش هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد، 90درصد سود خالص سال 88 را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
یادآوری می‌شود مبلغ ۷۷میلیارد و ۲۵۵میلیون ریال که معادل ۲۵۷ریال به ازای هر سهم است معادل ۶۸درصد از کل سود سال‌مالی ۸۸ بابت درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها است.
این سرمایه‌گذاری‌ها عمدتا ناشی از درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در بانک اقتصاد نوین بوده است.