گروه بورس- سیمان فارس‌نو از دو شرکت سرمایه‌پذیر خود خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، سیمان فارس‌نو هفته آینده ۷/۲ درصد از سیمان سفید نی‌ریز و ۴۵/۱۷ درصد از سیمان بهبهان را به فروش می‌رساند. درعرضه عمده سهام سیمان سفید نی‌ریز که از طریق کارگزاری کیمیا سهم صورت می‌گیرد، «سیمان فارس‌نو» قیمت پایه هر سهم را برای عرضه عمده مبلغ ۵ هزار و ۹۳۷ ریال تعیین کرده است.

این در حالی است که بهای تمام شده هر سهم سیمان سفید نی‌ریز در پرتفوی «سیمان فارس‌نو» مبلغ ۵۰۶۱ ریال بود. به این ترتیب در صورتی که هر سهم سیمان سفید نی‌ریز در عرضه عمده روز ۹ شهریور در قیمت پایه ۵ هزار و ۹۳۷ ریال معامله شود؛ سیمان فارس‌نو به سود خالص یک میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریالی برای فروش یک میلیون و۳۵۰ هزار سهم این شرکت دست خواهد یافت، چرا که بهای تمام شده سیمان سفید نی‌ریز در مجموع در پرتفوی سیمان فارس‌نو رقم ۶۸۳۲ میلیون ریال بوده است.

همچنین روز ۱۱ شهریور سیمان فارس‌نو تصمیم دارد ۴۵/۱۷ درصد از سهام سیمان بهبهان را در قیمت پایه ۱۳ هزار ریال عرضه کند.

سهام قابل عرضه سیمان بهبهان که از طریق کیمیا سهم عرضه می‌شود، معادل ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار سهم اعلام شده است. بهای تمام شده این سهام در پرتفوی «سیمان فارس‌نو» به ازای هر سهم مبلغ ۸۴۹۱ ریال بوده است. در مجموع «سیمان فارس‌نو» معادل ۸۱ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال بابت تحصیل سهام سیمان بهبهان هزینه کرده است.این در حالی است که «سیمان فارس‌نو» با فروش هر سهم سیمان بهبهان در قیمت پایه ۱۳ هزار ریال به سود خالصی معادل ۴۳ میلیارد و ۲۸۶ میلیون ریال دست خواهد یافت.

به این ترتیب فارس‌نو با عرضه دو سهام مزبور به ۴۴ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال سود می‌رسد. این رقم معادل ۱۲۷ ریال از پیش‌بینی سود هر سهم «فارس‌نو» در سال جاری را محقق خواهد کرد.

سیمان فارس‌نو درآمد هر سهم امسال را با ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۰۵ ریال پیش‌بینی کرده است.

شایان ذکر است ۹۴ درصد از سهام سیمان فارس‌نو متعلق به شرکت سیمان فارس و خوزستان است. سیمان فارس و خوزستان در پرتفوی اخیر خود پیش‌بینی کرده است معادل ۹۰ درصد از پیش‌بینی سود ۶۰۵ ریالی امسال «فارس‌نو» تقسیم شود. به این ترتیب در صورت تحقق سود

پیش بینی شده با احتساب تقسیم سود ۹۰ درصدی در شرکت سیمان فارس‌نو معادل ۱۷۹ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال سود برای سیمان فارس و خوزستان در پایان امسال محقق می‌شود.