موج- شرکت سرمایه‌گذاری رنان ۲۲ درصد کنتورسازی ایران را خریداری کرد.

بنابراین گزارش، روز چهارشنبه ۲۳۲۲۳۸۰۸ سهم (معادل ۱۲/۲۲ درصد) از سهام شرکت کنتورسازی ایران از سوی شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن به صورت ۲۰درصد نقد و ۸۰ درصد اقساط ۲۰ ماهه (شامل سه قسط مساوی و یک قسط ۲ ماهه) با قیمت پایه ۲۱۰۰ ریال عرضه شد. به رغم ۲۰ دقیقه تامل پس از ورود دستور فروش، تنها یک دستور خرید وارد سامانه معاملاتی کارگزار فروشنده (شرکت کارگزاری صنعت و معدن) وارد شد تا درپی آن شرکت سرمایه‌گذاری رنان به عنوان تنها خریدار این بلوک ۱۲/۲۲ درصدی معرفی شود.این معامله درحالی انجام شد که شرکت کنتورسازی با اعلام چند تنفس، مجمع عادی سال ۸۶ خود را به منظور فروش این میزان سهام به تعویق انداخته است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که با انجام این معامله، اکنون خریدار در حال مذاکره با شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران جهت خرید ۱۰ درصد سهام شرکت کنتورسازی است تا مالکیت خود را در این سهم به ۷۰ درصد افزایش دهد.

درپی ورود شرکت سرمایه‌گذاری رنان به معامله ۱۲/۲۲ درصد شرکت کنتورسازی ایران، مالکیت این شرکت به ۵/۶۰ درصد (در سهام شرکت کنتورسازی ایران) افزایش یافت.

اکنون خریدار این شرکت در نظر دارد تا مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کنتورسازی را پس از خرید این سهام برگزار کند.

لازم به یادآوری است که خریدار مزبور همچنین در خردادماه ۱۳۸۷، ۳۸ درصد از سهام ساتکاپ را از طریق سازمان خصوصی‌سازی خریداری کرده است.