گروه بورس- عملکرد سه ماهه گروه صنعتی سپاهان با 17درصد تحقق فروش و 31درصد تحقق پیش‌بینی سود هر سهم همراه بود.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «فسپا» برای هر سهم خود طی سال مالی منتهی به اسفند امسال با ۲۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۷۹۷ریال سود پیش‌بینی کرده است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد «فسپا» برای سال مالی 87 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 31درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 39درصد افزایش، سود عملیاتی 2درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 13درصد کاهش نشان می‌دهد.
بر اساس اطلاعات ارسالی، هیات مدیره در نظر دارد ۵۰درصد از سود قابل تخصیص را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند. شایان ذکر است شرکت در تاریخ ۲۸/۱۱/۸۶ اعلام کرده بود که در نظر است مبلغ ۷۸ میلیارد و ۹۹۸ میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۳۹۵ ریال) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند. شرکت در خصوص طرح‌های توسعه‌ای خود اطلاعات جدیدی ارائه نکرده است. شایان ذکر است در ۱۷مرداد ماه ۸۶ شرکت در این رابطه اعلام کرده بود که طرح‌های در دست اجرا از محل افزایش سرمایه به ترتیب شامل پروژه‌های تولید لوله‌های استینلس استیل با سرمایه‌گذاری به مبلغ ۴۷۹۵۵میلیون ریال، پروژه تولید لوله‌های گالوانیزه با سرمایه‌گذاری به مبلغ ۵۴۸۵۹میلیون ریال و پروژه تولید لوله‌های کششی با سرمایه‌گذاری به مبلغ ۸۰۷۵۸میلیون ریال می‌باشد که ۳۵درصد مراحل اجرای آنها در سال ۸۶ و مابقی در سال ۸۷ و از ابتدای سال ۸۸ به بهره‌برداری خواهند رسید. شرکت در عملکرد سه ماهه اول خود ۱۷درصد از فروش، ۱۵درصد از بهای تمام شده کالای فروش رفته و ۳۲درصد از سود پس از کسر مالیات پیش‌بینی سال ۸۷ را پوشش داده است. یعنی به رغم عدم پوشش کامل حجم فروش در سه ماهه اول سال مذکور بیش از ۲۵درصد سود پیش‌بینی سال محقق گردیده است. این موضوع نشان می‌دهد که با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه در سه ماهه اول به دلیل موجودی مواد اولیه و محصول در ابتدای سال ارزش افزوده بالاتر و در نتیجه سود حاصله بالاتر از نرخ پیش‌بینی بوده است. بنا بر اعلام با توجه به پیش‌بینی ادامه این روند برای باقی‌مانده سال و تثبیت نرخ مواد اولیه نیازی به انجام تعدیلات احساس نمی‌شود. در صورت هر گونه تغییر با اهمیت در ادامه روند کنونی تعدیلات مثبت یا منفی لازم انجام خواهد شد.
در پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش امسال گروه صنعتی سپاهان، بیشترین درآمد حاصل از فروش به مبلغ یک‌هزار و 610میلیارد و 43میلیون ریال تا پایان سال به انواع لوله گازی و صنعتی اختصاص دارد. همچنین شرکت سایر درآمد فروش خود را از انواع پروفیل و محصول صادراتی و محصول اجرتی، ورق و بندل خواهد بود. صنعتی سپاهان در شرکت‌های ساخته‌های فلزی اصفهان، نورد و لوله پروفیل سپاهان، شرکت بار آهن سپاهان، شرکت خدمات آهن و فولاد با 23میلیارد و 884میلیون ریال بهای تمام شده سرمایه‌گذاری کرده است.
شرکت ساخته‌های فلزی ایران پس از خرید توسط شرکت گروه صنعتی سپاهان تجهیز شده که از ابتدای سال ۸۳ فعالیت آن آغاز شده است. این شرکت سال ۸۵ مبلغ ۱۹۱۷میلیون ریال سود داشته و در سال ۸۶ نیز معادل ۲۷۵۶میلیون ریال سود داشته است.شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان در سال ۱۳۸۳ با اهداف بازرگانی توسط شرکت گروه صنعتی سپاهان تاسیس و تاکنون فاقد فعالیت است. همچنین شرکت بارآهن سپاهان در سال ۱۳۸۴ با هدف حمل‌ونقل ریلی مواد و محصول سپاهان و شرکت‌های همجوار در منطقه تاسیس گردیده است. هم‌اکنون عملیات خرید اراضی جهت احداث خطوط راه‌آهن در حال انجام است.