گروه بورس- ایران‌خودرو در گزارش عملکرد سه‌ ماه منتهی به خرداد ماه با 18درصد تحقق پیش‌بینی درآمد هر سهم مواجه شد.

بنا بر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، ایران‌خودرو درآمد هر سهم امسال را با 6300میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 518 ریال پیش‌بینی کرده است.
همچنین ایران‌خودرو پیش‌بینی مقدار تولید امسال خود را با ۱۵درصد افزایش، تعداد ۶۱۹هزار دستگاه اعلام کرده است که بیشترین پیش‌بینی تولید برای گروه پژو در نظر گرفته شده است.
ایران‌خودرو پیش‌بینی کرده است تا پایان امسال در گروه پژو به تولید 339هزار و 315 دستگاه دست یابد.
این در حالی است که پیش‌بینی مقدار فروش ایران‌خودرو نیز امسال با ۱۶درصد افزایش مواجه است. بیشترین مبلغ فروش محصولات ایران‌خودرو نیز مربوط به گروه پژو است.
بیشترین فروش این گروه به مبلغ 38هزار و 918میلیارد و 817میلیون ریال رسیده است.
همچنین فروش قطعات نیز با پیش‌بینی رقم ۱۵هزار و ۸۲۵میلیارد و ۳۷۶میلیون ریال رو‌به‌رو شده است.درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در پیش‌بینی سال مالی ۸۷ به مبلغ ۴۴۵/۲میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۳۸۸ ریال) معادل ۷۵درصد از کل پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات شرکت را تشکیل می‌دهد.
در پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها سرمایه‌گذاری در شرکت ایران‌خودرو دیزل با افزایش 33درصدی به 249میلیارد و 240میلیون ریال رسیده است. این در حالی است که بیشترین رقم سرمایه‌گذاری در شرکت گسترش صنایع ایران‌خودرو است. این سرمایه‌گذار ی معادل 859میلیارد و 500میلیون ریال است.
لازم به ذکر است که شرکت درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۶ را در تاریخ ۳/۰۲/۸۶ مبلغ ۳۷۱۵میلیارد ریال، در تاریخ ۰۸/۰۵/۸۶ مبلغ ۴۳۱۵میلیارد ریال، در ۲۲ دی ماه ۸۶ مبلغ ۲۴۴۶میلیارد ریال و در صورت‌های مالی حسابرسی نشده مبلغ ۲۶۵۲میلیارد ریال اعلام نموده بود که مبلغ ۲۶۰۴میلیارد ریال محقق شد.
پیش‌بینی عملکرد ایران‌خودرو برای سال مالی 87 در مقایسه با عملکرد واقعی حسابرسی شده سال مالی قبل به ترتیب فروش 37درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 37درصد افزایش، سود عملیاتی 49درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 5درصد کاهش نشان می‌دهد.
به استناد تصمیمات مجمع‌عمومی فوق‌العاده در ۲۴ آذر ماه ۸۶، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵هزار میلیارد ریال به مبلغ ۶۳۰۰میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران تصویب و اجرای مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۶۳۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۸هزار میلیارد ریال از محل سود تقسیم نشده سنوات آتی (سود انباشته) در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفت.
ایران‌خودرو سیاست تقسیم سود سال 87 را اعلام نکرده است.شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 87 را در 22 خرداد ماه 87 مبلغ 518 ریال اعلام کرده بود.