گروه بورس- پیش‌بینی اولیه درآمد حاصل از فروش شرکت عمران و توسعه فارس برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 87 نسبت به آخرین اطلاعات مربوط به همین پیش‌بینی با افزایش 19درصدی رو‌به‌رو است.

بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «ثفارس» در شهریور ماه سال 86 پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش خود را برای سال مالی منتهی به شهریور ماه 87 مبلغ 61میلیارد و 650میلیون ریال اعلام کرده بود. پس از گذشت 11 ماه، شرکت عمران و توسعه فارس پیش‌بینی یاد شده را به مبلغ 73میلیارد و 200میلیون ریال افزایش داده است. این در حالی است که «ثفارس» پیش‌بینی اولیه فروش 87 را نیز در مقایسه با سال مالی قبلی با 67درصد افزایش لحاظ کرده بود.
با احتساب آخرین پیش‌بینی فروش ۸۷ «ثفارس» و مقایسه آن با پیش‌بینی سال مالی ۸۶، رشد ۹۸درصدی را در فروش این شرکت می‌توان مشاهده کرد.
بر اساس اطلاعیه اخیر، این شرکت توانسته است معادل 83درصد از پیش‌بینی فروش سال مالی منتهی به شهریور ماه 87 را نسبت به بودجه پوشش دهد.
از این رو این شرکت از بابت فروش معادل ۶۱میلیارد و ۷۴میلیون ریال درآمد کسب کرد.
همچنین این شرکت در همین دوره معادل 261 ریال از پیش‌بینی سود 87 خود را پوشش داد. درآمد سهم این شرکت برای سال مالی یاد شده برابر 327 ریال پیش‌بینی شده است. «ثفارس» پیش از این پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را مبلغ 251 ریال اعلام کرده بود که به دلیل افزایش فروش واحدهای مسکونی آسمان صدرا و عدم فروش پروژه‌های تجاری گلستان و کرج این رقم را تعدیل کرد.
به هر روی «ثفارس» برای سال مالی منتهی به شهریور ماه ۸۸، درآمد هر سهم خود را با سرمایه ۱۰۲میلیارد ریال و افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال قبل برابر رقم ۳۵۴ ریال پیش‌بینی کرده است.
هیات‌مدیره این شرکت قصد دارد مبلغ 200 ریال از سود خالص 88 را به ازای هر سهم میان سهامداران تقسیم کند.
این شرکت پیش‌بینی کرده است که از بابت فروش در سال مالی ۸۸ بیش از ۶۵میلیارد ریال درآمد داشته باشد. این شرکت دو پروژه در حال طراحی به نام‌های پروژه مدرسه خان و پروژه قائم‌ را در دست دارد.
برآورد مبلغ فروش این پروژه‌ها برابر 832میلیارد ریال اعلام شده است.
در این میان باید خاطرنشان کرد که هزینه‌های عملیاتی این شرکت مطابق آخرین اطلاعیه شرکت نسبت به پیش‌بینی اولیه با کاهش روبه‌رو است.