گروه بورس- شرکت دارویی و بهداشتی لقمان در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش حاشیه سود ویژه مواجه بود.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق‌بهادار، حاشیه سود ویژه «دلقما» برای دوره مالی یاد شده معادل ۱۸درصد بود. این رقم در سال مالی قبل معادل ۱۷درصد اعلام شد.
فروش فصل بهار دارویی لقمان نیز در مقایسه با دوره مشابه سال قبل معادل 5/32درصد رشد داشت.
پیش‌بینی فروش «دلقما» برای سال مالی جاری معادل ۳۱۸میلیارد و ۶۵۰میلیون ریال است.
محصولات این شرکت شربت مایع و پودر، قرص و دراژه، کپسول، ساشه 20عددی و ویال است که در دوره مورد گزارش از فروش محصولات یاد شده بیش از 50میلیارد و 115میلیون ریال درآمد کسب کرد.
فروش کپسول‌های تولیدی این شرکت ۱۱۳درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته است. همچنین فروش ۵۵درصدی قرص و دراژه نیز در گزارش سه ماهه این شرکت قابل ذکر است.
شرکت دارویی لقمان طرح‌های کارتریج و استریل، بتالاکتم‌ها، غیرآنتی‌‌بیوتیک و ماکرولید در دست اجرا دارد که اثرات سودآوری ناخالص بر درآمد هر سهم هر یک از این طرح‌ها به ترتیب معادل 241ریال، 132ریال، ‌60ریال و 109ریال اعلام شده است.
جمع هزینه‌های انجام بر این طرح‌ها را مبلغ ۹/۶۱میلیارد ریال و برآورد هزینه کل سرمایه‌گذاری مبلغ ۹۵میلیارد و شش میلیون ریال عنوان شده است.
شرکت دارویی لقمان درآمد هر سهم سال مالی 87 را مبلغ 645ریال پیش‌بینی کرده است که در دوره سه ماهه یاد شده مبلغ118ریال از این پیش‌بینی را نسبت به بودجه پوشش داد.
این شرکت در حالی که سود پیش‌بینی شده امسال را با ۳۷درصد افزایش نسبت به سال قبل در نظر گرفته است، به دلیل افزایش نرخ فروش برخی از محصولات و افزایش نرخ خرید برخی مواد اولیه اقدام به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم خود کرده است. «دلقما» قبلا پیش‌بینی درآمد هر سهم را ۵۹۹ریال اعلام کرده بود.
براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد حدود 50درصد سود قابل تخصیص را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی 87 پیشنهاد کند.
پیش‌بینی عملکرد «دلقما» سال مالی ۸۷ را در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۱درصد افزایش و سود عملیاتی ۴۲درصد افزایش نشان می‌دهد.
همچنین سود محقق شده «دلقما» برای سال مالی 86 معادل 469ریال اعلام شده است.