گروه بورس- لیزینگ صنعت و معدن طی سه ماهه نخست امسال ۱۸درصد از پیش‌بینی سود هر سهم خود را محقق کرده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «ولصنم» درآمد هر سهم امسال را با ۴۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۳۲ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که این شرکت در دوره مالی منتهی به خرداد ماه امسال معادل ۱۹درصد از پیش‌بینی خالص درآمد حاصل از عملیات لیزینگ خود را نیز پوشش داده است.

مطابق بند ۳ گزارش حسابرس مستقل درخصوص صورت‌های مالی سالانه ۸۶، «سرمایه‌گذاری‌های بورسی بلندمدت شرکت شامل مبلغ ۷۰۳میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و سرمایه‌گذاری صنعت و معدن (یادداشت ۲-۱۲ صورت‌های مالی) است که بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های مزبور حدود مبلغ ۴۶۷میلیارد ریال از ارزش بازار آنها در تاریخ ترازنامه بیشتر است...» که براساس مصوبات مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۶ (مورخ ۱۱/۳/۸۷) مبلغ ۱۲۰میلیارد ریال ذخیره کاهش ارزش در حساب‌ها منظور شده و مانده سود انباشته سال مالی ۸۶ به میزان مبلغ مذکور کاهش یافته است.

پیش‌بینی عملکرد لیزینگ صنعت و معدن برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب خالص درآمد حاصل از عملیات لیزینگ ۱۱۵درصد افزایش، هزینه سود و کارمزد تامین مالی یک‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۰۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۸۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را در ۶اسفند ۸۶ مبلغ ۴۱۱ریال اعلام کرده بود که شرکت دلایل تغییرات را عمدتا ناشی از افزایش حجم اعطای تسهیلات نسبت به پیش‌بینی سه ماهه اول و افزایش درآمد حاصل از تخفیفات گروهی بیمه عنوان کرده است.

شرکت سیاست تقسیم سود سال ۸۷ را اعلام نکرده است. شرکت طی اطلاعات ارسالی قبل اعلام کرده بود، هیات‌مدیره در نظر دارد، تقسیم ۳۰۰ریال سود نقدی به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه ۸۷ پیشنهاد کند.