گروه بورس - شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۸ را با ۱۰درصد کاهش به بازار اعلام کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت «ورنا» درآمد هر سهم سال مالی مزبور را با سرمایه ۶۰۰میلیارد ریالی مبلغ ۴۵۰ ریال پیش‌بینی کرده است. این شرکت در سایر پیش‌بینی‌های خود نسبت به سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها با ۷درصد کاهش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها با ۶۷درصد کاهش و سود عملیاتی را با ۱۲درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت دلایل عمده تغییرات را کاهش سود فروش سهام، سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر، افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش هزینه‌های مالی اعلام کرده است.

همچنین «ورنا» پیش‌بینی سود سال مالی ۸۷ را مبلغ ۵۰۰ ریال اعلام کرده بود که در دوره ۱۰ ماه منتهی به پایان تیر ماه ۸۷ توانست ۱۰۰درصد از این رقم را نسبت به بودجه سال مالی مزبور محقق کند.

این در حالی است که «ورنا» درآمد یاد شده را در تاریخ ۱۱ تیر ماه ۸۷ مبلغ ۴۰۰ ریال در نظر گرفته بود که به دلیل افزایش سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر و زیان ناشی از فروش سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر این پیش‌بینی را تعدیل داد.

این شرکت سیاست تقسیم سود خود را برای سال‌های مالی ۸۷ و ۸۸ معادل ۹۰درصد سود خالص اعلام کرده است.

«ورنا» برنامه افزایش سرمایه را در هیات‌مدیره مدنظر داشت که مطابق مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ ۱۹ خرداد ماه ۸۷ مجمع پس از استماع نظرهای سهامداران در این خصوص تصمیمی اتخاذ نکرد.این شرکت سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مالی ۸۷ را مبلغ ۴/۸۶۱میلیارد ریال پیش‌بینی کرده بود که در دوره ۱۰ ماه گزارش شده تا پایان تیر ماه سال‌جاری معادل ۹۹درصد از این رقم یعنی ۵/۸۴۹میلیارد ریال مورد پوشش نسبت به بودجه قرار گرفت.

سرمایه‌گذاری رنا در پرتفوی خود تا پایان تیر ماه سال‌جاری سهام شرکت‌های سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، پتروشیمی خارک، زامیاد، فولاد مبارکه، سیمان دورود، ملی مس، صندوق بازنشستگی، پتروشیمی اراک، بانک پارسیان و سیمان فارس و خوزستان را دارا بود.

قیمت بازار مجموعه سهام یاد شده معادل ۳هزار و ۴۷۲میلیارد و ۲۴۶میلیون ریال اعلام شده است.این رقم در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره مجموعه مزبور معادل یک هزار و ۱۸۹میلیارد و ۲۴۶میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد.

مطابق این اطلاعات در پرتفوی «ورنا» سهام شرکت‌های غیربورسی مانند بازرگانی ایدرو، مدیریت سرمایه رنا، پارمیدا، تیساکیش، گسترش مواد پیشرفته و ... جای دارند.