گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق‌بهادار دیروز اسیر نمادهای فولادی شد و این نمادها با توجه به عدم اجرای حجم مبنا باعث افت شدید شاخص شدند. در بازار دیروز معامله‌گران در آغاز بازار با معاملات ضعیفی مواجه شدند که صف فروش ملی مس با تاثیر ۱۰واحد و نماد بدون حجم مبنای فولاد خوزستان با ۹/۱۳واحد و نماد فارس و خوزستان با ۳/۵واحد تاثیر منفی، موجب فرو کشیده شدن شاخص شدند.

از سویی اعلام معامله عمده سرمایه‌گذاری غدیر اگرچه برای دقایقی موجب رشد این نماد شد، اما ابراز تردید در مورد مالکیت این نماد بر پتروشیمی زاگرس موجب تشکیل صف فروش برای این نماد شد. در این شرایط تاثیر نماد بدون حجم مبنای فولاد به میزان ۴۸واحد شاخص را کاهش داد و شاخص کل افت ۱/۸۳واحدی را تجربه کرد. در ساعت ۱۱ و ۵۹دقیقه یک بلوک ۴/۲۶میلیون سهمی گل‌گهر در نرخ ۲۶هزار و ۲۴۹ریال مورد دادوستد قرارگرفت که این بلوک را ذخیره فرهنگیان احتمالا به فولاد مبارکه واگذار کرد.

با تمدید معاملات به دنبال توقف نماد سرمایه‌گذاری غدیر برای شفاف‌سازی اطلاعات در ساعت ۱۰ و ۴۰دقیقه و بازگشایی در ساعت ۱۲ و ۱۰دقیقه رقابتی رخ نداد. در ساعت ۱۲ و ۴۰دقیقه معامله عمده بدون رقابت رقم خورد، تا درنهایت با تاثیر ۷واحدی سرمایه‌گذاری غدیر شاخص ۹۹واحد افت را در پایان هفته شاهد باشد.