گروه بورس - فروش یک باب ساختمان، افزایش پیش‌بینی سود شرکت بین‌المللی محصولات پارس را به همراه داشت.

به گزارش بورس و اوراق بهادار تهران، «شپارس» سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۷ را با سرمایه ۴۰میلیارد ریال مبلغ یک هزار و ۴۲ ریال خالص پیش‌بینی کرد. این پیش‌بینی در تاریخ‌های ۱۴ مهر ماه ۸۶، ۱۷ بهمن ماه ۸۶ و ۶ خرداد ماه ۸۷ مبلغ ۴۴۹ ریال اعلام شده بود که علت عمده تعدیل فعلی ناشی از فروش یک باب ساختمان خیابان مطهری بوده است.

براساس این گزارش، هیات‌مدیره تصمیم دارد ۱۰درصد سود خالص سال مالی ۸۷ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.

پیش‌بینی عملکرد امسال شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل، از ۳درصد کاهش فروش، ۴درصد کاهش قیمت تمام شده کالای فروش رفته، ۷درصد افزایش سود عملیاتی و ۱۴۳درصد افزایش سود خالص برخوردار است.

براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۷مرداد ماه ۸۶ و به استناد جلسه هیات‌مدیره ۱۷ مرداد ماه ۸۶ سرمایه شرکت از مبلغ ۵میلیارد ریال به مبلغ ۴۰میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافت. همچنین شرکت اعلام نموده است برنامه افزایش سرمایه از محل اندوخته تا مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال را در دست اقدام دارد.

شرکت اعلام نموده است طرح تاسیس کارخانه تولید مواد پاک‌کننده در جنت‌آباد گرمسار را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۳۳۸میلیارد و ۴۷۸میلیون ریال و هزینه‌های انجام شده تاکنون به مبلغ ۱۲۶میلیارد و ۷۱۳میلیون ریال در دستور کار دارد که درصد پیشرفت کار تاکنون ۶۰درصد می‌باشد. همچنین زمان بهره‌برداری طرح، ۳۱ اردیبهشت ماه ۸۸ اعلام شده است.