گروه بورس- شرکت کارتن ایران از رقم پیش‌بینی شده برای درآمد هر سهم خود در فصل بهار امسال پیشی گرفت.

بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «چکارن» درآمد هر سهم سال مالی جاری را با سرمایه ۶۰میلیارد و ۷۵۰میلیون ریال، مبلغ ۵۴۳ریال پیش‌بینی کرده است که در دوره سه ماهه مورد گزارش این شرکت توانست ۳۷درصد از این پیش‌بینی را نسبت به بودجه سال جاری محقق کند.

از این رو «چکارن» مبلغ ۲۰۲ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت.

پیش‌بینی عملکرد «چکارن» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۶درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳درصد افزایش نشان می‌دهد.

مطابق اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد مبلغ ۲۶میلیارد و ۷۳۰میلیون ریال (مبلغ ۴۴۰ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.

بر پایه این اطلاعیه درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سال مالی ۸۶ مبلغ ۹میلیارد و ۲۴۲میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۱۵۲ریال و معادل ۲۹درصد از کل سود) و پیش‌بینی خالص درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری سال مالی ۸۷ به مبلغ ۹میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۱۵۹ریال و معادل ۲۹درصد از کل سود) عمدتا شامل سود سهام دریافتی از شرکت حریر خوزستان است.

این شرکت از فروش محصولات خود در دوره مورد گزارش بیش از ۴/۱۰۷میلیارد ریال درآمد کسب کرد.