گروه بورس - صنعتی بهشهر امسال 100درصد افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در دست بررسی دارد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «غبشهر» درآمد هر سهم سال‌مالی منتهی به آذرماه را با 330میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزار و 112ریال پیش‌بینی کرده است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد صنعتی بهشهر برای سال‌مالی منتهی به آذرماه امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۲۱درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۱۹درصد افزایش‌، سود عملیاتی ۷۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۰۵درصد افزایش نشان می‌دهد.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی 87 را با سرمایه 192میلیارد ریال در 31فروردین‌ماه مبلغ 906ریال اعلام کرده بود. شایان ذکر است که شرکت دلایل تعدیل اخیر را افزایش نرخ فروش محصولات با توافق سازمان حمایت در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، افزایش یارانه دولت جهت بسته‌بندی روغن کارمزدی، کاهش عوارض واردات روغن پالم از 15درصد به 4درصد طی خردادماه سال جاری، افزایش هزینه‌های مالی ناشی از عدم‌افزایش سرمایه موردنیاز، شروع سودآوری سرمایه‌گذاری در شرکت روغن‌نباتی، بهشهر منطقه آزاد اروند، وصول مطالبات سنواتی از وزارت تجارت عراق (که در سال قبل معادل کل مانده حساب، ذخیره در حساب‌ها منظور گردیده بود) و افزایش سرمایه اعلام کرده است.
شرکت اعلام نموده است که هیات‌مدیره در نظر دارد، مبلغ ۲۰۰ریال به ازای هر سهم از سود سال‌مالی ۸۷ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
مطابق اطلاعات دریافتی، پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سال 87 به مبلغ 22میلیارد ریال مربوط به سود سرمایه‌گذاری در 100درصد سهام شرکت روغن نباتی بهشهر منطقه آزاد اروند می‌باشد که براساس افزایش قابل‌توجه در فروش محصولات این شرکت طی سال جاری منظور گردیده است.
«غبشهر» اعلام کرده است که با توجه به تاثیر تصمیمات دولت در کنترل قیمت محصولات تولیدی شرکت، طی سال‌مالی ۸۶ کالاهای یارانه‌ای را به صورت تعادلی و کوپنی به فروش رسانیده است، ولی از پایان سال‌مالی ۸۶ روش فروش این‌گونه محصولات توسط دولت به صورت ترکیبی تغییر یافته است. شایان ذکر است که مطابق اطلاعات دریافتی، حدود ۴۰درصد از فروش شرکت به صورت یارانه‌ای است.
صنعتی بهشهر اعلام کرده است که طرح‌هایافزایش ظرفیت مخازن روغن خام، جداسازی روغن مایع و جامد، بازسازی سالن روغن مایع وبازسازی سیستم انبارها را در دست اجرا دارد.