گروه بورس- علیرضا باغانی: مخابرات ایران یک روز پس از عرضه اولیه در بازار،صف‌ خریدی به ارزش ۷۵میلیارد تومانی داشت که پس از عرضه ۶۴میلیون سهم به ارزش ۱۰میلیارد تومان همچنان با تقاضای ۴۱۹میلیون سهمی مواجه است. بعد از مخابرات ایران بیشترین صف خرید مربوط به سرمایه‌گذاری غدیر بود که پس از معامله ۷/۶میلیون سهمی همچنان با تقاضای بیش از ۵میلیون سهمی مواجه است.این در حالی است که چهارشنبه هفته جاری ۵۱درصد از سهام این شرکت روی میز فروش گذاشته می‌شود. همچنین امروز آخرین مهلت پرداخت بخش نقدی معامله ۱۳۶۴میلیاردتومانی فولاد خوزستان است و محمد جابریان محمود که پس از ۹روز رقابت موفق شد، مالک ۵/۳۰درصد سهام «فخوز» شود باید امروز یعنی ۳۰ روز معاملاتی پس از پیروزی در رقابت رقمی معادل ۲۷۲میلیارد تومان بابت خرید خود بپردازد.

شایعه‌ای تایید نشده از مجمع «شپنا»

گفته‌های بازار: در شرایطی که پالایشگاه اصفهان در مجمع خود ۷۳تومان سود تقسیم کرد، گفته می‌شود، کارگزاری سهام عدالت سهامدار ۳۰درصدی این شرکت نسبت به تقسیم سود شرکت مزبور معترض شده است.

شنیده‌های ما: اما منابع خبری چنین شایعه‌ای را تایید نمی‌کنند و در ظاهر این اعتراض رسما به شرکت و سهامدار عمده آن اعلام نشده است.

صف فروش «فولاد» جمع‌آوری می‌شود؟

گفته‌های بازار: در شرایطی که فولاد مبارکه اصفهان پس از مدت‌ها تحمل صف فروش و با فشار تقاضای فروش ۸۶میلیون سهمی از امروز مشمول آیین‌نامه گره معاملاتی می‌شود، در بازار شایع شده صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد قصد دارد در صورت کاهش ۸درصدی قیمت سهام «فولاد»، صف فروش این نماد را جمع‌آوری کند و قرار است «شستا» نیز «صندوق» را در این امر یاری کند.

شنیده‌های ما: منابع خبری در «فولاد» گزارش می‌دهند با توجه به آن که سهام شرکت مشمول آیین‌نامه گره معاملاتی می‌شود و به تبع آن کاهش قیمت سهام اتفاق می افتد، احتمال جمع‌آوری صف فروش شرکت از سوی اشخاص حقوقی حامی سهام مبارکه وجود دارد.

گفتنی است، سهام فولاد مبارکه اصفهان پس از واگذاری ۶درصد از آن به صادرکنندگان، دچار صف فروش شد.

احتمال تعدیل مثبت «سفارس»

گفته‌های بازار: در بازار شایعاتی از احتمال بازگشایی قریب‌الوقوع نماد سیمان فارس و خوزستان به گوش می‌رسد. گفته می‌شود، این شرکت پیش‌بینی سود جدیدی را با ۳۰ تا ۴۵درصد تعدیل مثبت ناشی از افزایش سود شرکت‌های زیرمجموعه به دلیل آزادسازی نرخ سیمان، اعلام خواهد کرد.

این شرکت آخرین پیش‌بینی سود خود را رقم ۲۶۱ریال اعلام کرده بود که این رقم با توجه به تحولات رخ داده در صنعت سیمان به ۳۷ تا ۴۰تومان افزایش خواهد رسید.

شنیده‌های ما: منابع خبری گزارش می‌دهند که سیمان فارس و خوزستان برنامه تعدیل مثبت EPS را در دستور کار دارد، اما این موضوع هنوز نهایی نشده است.