گروه بورس- صنایع سیمان غرب افزایش سرمایه از مبلغ 187میلیارد ریال به مبلغ 240میلیارد ریال را در دست بررسی دارد.
بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، این افزایش سرمایه از محل اندوخته توسعه، تکمیل و مطالبات سهامداران صورت خواهد گرفت.

«سغرب» درآمد هر سهم امسال را با 187میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 307ریال پیش‌بینی کرده است. این شرکت در سه ماهه منتهی به خردادماه با افزایش 64درصدی درآمد حاصل از فروش مواجه شده است که معادل 13درصد از پیش‌بینی بودجه فروش سیمان غرب را محقق کرده است.
با توجه به اینکه در سال مالی ۸۶ کارخانه به دلیل انجام پروژه افزایش ظرفیت، ۶ماه متوقف بوده است، مقایسه پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به ۸۷ با پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۶ مناسب نیست.
شرکت اعلام کرده است افزایش هزینه‌های مالی ناشی از اتمام پروژه افزایش ظرفیت و عدم تخصیص هزینه مالی تسهیلات دریافتی به آن است.
پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مالی ۸۷ به مبلغ ۱۲۸۳۰میلیون ریال (معادل ۲۲درصد از کل سود و مبلغ ۶۹ریال به ازای هر سهم) عمدتا مربوط به سود سهام شرکت سیمان بجنورد (سهامی عام) است.
سیمان غرب پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 87 را در فروردین 87 مبلغ 139ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل اخیر را افزایش نرخ فروش سیمان از تاریخ 12/4/87، کاهش مقدار تولید ناشی از تاخیر در راه‌اندازی قطعی پروژه افزایش ظرفیت و افزایش بهای تمام شده به دلیل افزایش هزینه استهلاک ناشی از افزایش بهای تمام شده پروژه افزایش ظرفیت عنوان کرده است.
شرکت اعلام کرده است: در پیش‌بینی ارائه شده، سهم انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از افزایش نرخ، ۴۰هزار ریال به ازای هر تن فروش سیمان در نظر گرفته شده است و این شرکت در حال پیگیری به منظور تغییر و تعدیل سهم انجمن به مبلغ ۱۰ هزار ریال در هر تن - مشابه سایر واحدهایی که طرح افزایش ظرفیت اجرا کرده‌اند - می‌باشد که در صورت تحقق این موضوع پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ از مبلغ ۳۰۷ریال به مبلغ ۳۹۷ریال افزایش می‌یابد.
هیات‌مدیره سیمان غرب در نظر دارد برای سال مالی 87 مبلغ 26367میلیون ریال (مبلغ 141ریال به ازای هر سهم) جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.