گروه بورس - سرمایه‌گذاری سپه طی دوره یک ماهه منتهی به تیر ماه سهام ۱۴ شرکت بورسی را با ۱۱۵میلیارد و ۵۶۵میلیون ریال بهای تمام شده تحصیل کرده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «وسپه» همچنین برای شرکت در افزایش سرمایه دو شرکت بانک پاسارگاد و لیزینگ امید مبلغ ۴۳۰۰میلیون ریال پرداخت کرد.

این در حالی است که «وسپه» ماه گذشته از واگذاری مبلغ ۳۵میلیارد و ۸۹۷میلیون ریال سهام به ۱۴میلیارد و ۸۳۰میلیون ریال زیان رسید.

«وسپه» طی تیر ماه سهام ۱۰ شرکت بورسی را واگذار کرده است که بهای تمام شده تحصیل سهام مزبور بالغ بر ۵۰میلیارد و ۷۲۷میلیون ریال بود.

صورت وضعیت پرتفوی «وسپه» ماه گذشته شامل ۱۱درصد استخراج کانه‌های فلزی، ۱۶درصد محصولات شیمیایی، ۱۵درصد سیمان، آهک و گچ، ۱۷درصد خودرو و ساخت قطعات، ۷درصد چند رشته‌ای صنعتی، ۵درصد فلزات اساسی، ۷درصد واسطه‌گری‌های مالی و ۳درصد انبوه‌سازی بود.

«وسپه» ماه گذشته سهام ۶۹ شرکت بورسی را در پرتفوی خود داشت که ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وسپه» در پایان تیر ماه با ۳۴۶میلیارد و ۱۶۱میلیون ریال افزایش به مبلغ ۲هزار و ۹۱۷میلیارد و ۷۰۷میلیون ریال رسید.

به این ترتیب ارزش بازار پایان دوره جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وسپه» در مقایسه‌ با بهای تمام شده ابتدای دوره آن ۳۹درصد رشد داشت.