مهر - مدیرعامل سازمان حسابرسی وظیفه سازمان متبوعش در قیمت‌گذاری سهام را فقط تعیین قطعی وضعیت دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت‌ها و مشخص کردن ارزش سهام آنها اعلام کرد و گفت: بر اساس قانون اصل ۴۴، قیمت‌گذاری سهام بر عهده سازمان خصوصی‌سازی است. محمدکاظم نجفی علمی با بیان اینکه قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های دولتی که در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار می‌شود، به سازمان حسابرسی واگذار نشده است، گفت: قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های دولتی بر عهده سازمان خصوصی‌سازی است.

رییس سازمان حسابرسی با اشاره به اینکه ممکن است سازمان خصوصی‌سازی برای قیمت‌گذاری سهام نیاز به کمک داشته باشد، افزود: به همین منظور ممکن است سازمان خصوصی‌سازی از سازمان حسابرسی برای قیمت‌گذاری سهام کمک بخواهد.

وی وظیفه سازمان حسابرسی در قیمت‌گذاری سهام را مختص به تعیین قطعی وضعیت دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت‌ها و مشخص کردن ارزش سهام دانست و تصریح کرد: تاکنون نیز قیمت‌گذاری سهام توسط سازمان حسابرسی انجام نشده است. نجفی علمی اضافه کرد: تنها کاری که سازمان حسابرسی انجام داده، این است که با کمک کارشناسان رسمی خود، قیمت روز دارایی‌های شرکت‌ها را مشخص می‌کند تا بر اساس آن قیمت سهام توسط سازمان خصوصی‌سازی مشخص و سپس واگذار شود.

وی با بیان اینکه قانون مرجع تعیین قیمت سهام شرکت‌ها را مشخص کرده است، افزود: قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تعیین کرده که قیمت‌گذاری سهام توسط سازمان خصوصی‌سازی انجام شود و این سازمان نیز می‌تواند از هر دستگاهی که بخواهد برای این منظور کمک بگیرد.