پیش‌بینی سود شاهد 109 تومان اعلام شد

فارس- مدیر‌عامل شرکت سرمایه گذاری شاهد گفت: شرکت شاهد موفق شد پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را با ۱۷درصد افزایش رقمی معادل ۱۰۹تومان اعلام کند.

عزیزا... عصاری که همزمان با توقف نماد این شرکت در بورس به دلیل افزایش EPS با خبرنگار فارس سخن می‌گفت، افزود: شرکت شاهد موفق شد تنها پس از گذشت دو ماه از آخرین تعدیل مثبت رخ داده در EPS، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را با ۱۷درصد افزایش رقمی معادل ۱۰۹تومان اعلام کند.

وی در پاسخ به این پرسش که دلایل وقوع چنین تعدیل قابل توجهی در EPS شرکت شاهد چیست، گفت: شرکت شاهد دارای پرتفوی ارزنده و متنوعی است و فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه به ویژه در بخش ساختمان موجب شده که شرکت همواره با افزایش سود مواجه باشد.

عضو هیات‌مدیره شرکت شاهد در پاسخ به این پرسش که آیا شاهد تنها از طریق فروش املاک و مستغلات سود شناسایی می‌کند و اساسا به جای فروش املاک بهتر نیست که با نگهداری آنها ارزش افزوده اقتصادی بیشتری را ایجاد کند، گفت: شرکت شاهد غیر از بخش ساختمان در حوزه‌‌های دیگری از جمله نفت، انرژی، بازرگانی و بازارهای مالی فعالیت‌های چشمگیری داشته که سود حاصل از سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها چه بسا مستمرتر و حتی بیشتر از بخش ساختمان است.

مدیرعامل شرکت شاهد با اشاره به فعالیت سرمایه‌گذاری سعدی، زیرمجموعه این شرکت در بازارهای مالی گفت: ۵۰‌درصد پرتفوی سرمایه‌گذاری سعدی در صنعت سیمان سرمایه‌گذاری شده که با توجه به تصویب خروج تدریجی سیمان از سبد حمایتی می‌توان آینده خوبی را برای این سرمایه‌گذاری‌ها انتظار داشت، ضمن این که بخش عمده دیگری از این سرمایه‌گذاری‌ها به خرید سهام شرکت‌های برتر بورس از جمله معدنی‌ها و فولادی‌ها اختصاص یافته است که این اتفاقات ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری شرکت را از ۱۱میلیارد تومان به یک‌‌میلیارد تومان رسانده است.

عصاری درباره فعالیت هلدینگ بازرگانی شاهد گفت: این شرکت مدتی است که در بخش واردات حضور دارد و از طریق دفاتری که در دبی و آلمان دارد، به تهیه کالای اساسی از جمله گوشت اختصاص یافته است.

وی فعالیت هلدینگ انرژی شرکت در بخش سوآپ فرآورده‌های نفتی را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این هلدینگ دانست که سود قابل توجهی را نصیب شرکت کرده است، ضمن اینکه ساخت مخازن فرآورده‌های نفتی، فعالیت برای خرید دکل‌های حفاری و ایجاد پالایشگاه و سوخت‌رسانی به کشتی‌ها از دیگر فعالیت‌های خوب این هلدینگ است.

مدیر‌عامل شرکت شاهد گفت: همه اقدامات انجام شده در هلدینگ‌های زیرمجموعه و سرمایه‌گذاری‌های شاهد به صورت گذشته موجب شده که NAV شرکت (ارزش خالص دارایی‌ها) به ازای هر سهم از رقم ۶۰۰تومان تجاوز کند.

به گفته وی، پیش‌بینی سود هر سهم شرکت نیز از محل سود سرمایه‌گذاری‌های انجام شده به ۱۰۹۰ریال رسیده است؛ ضمن اینکه EPS تلفیقی شرکت هم رقمی معادل ۱۲۹۵ریال است.