فارس- بعد ازعدم استقبال سرمایه‌گذاران و ابطال معاملات سهام سیمان کردستان در ۲۰خرداد، یکشنبه آینده ۱۳‌درصد از سهام این شرکت در تابلوی فرعی بازار اول بورس عرضه خواهد شد. عدم استقبال سرمایه‌گذاران از عرضه ۷۵۰تومانی هر سهم سیمان کردستان و ابطال معامله ۴‌میلیون و ۸۰هزار و ۹۶ سهم از ۲۳‌میلیون و ۷۰۰‌هزار سهم در روز دوشنبه ۲۰ خرداد منجر شد که عرضه ۱۵درصدی بیست‌ونهمین شرکت سیمانی بورس با شکست مواجه شود.

این در حالی است که با توجه به عدم مشخص بودن تکلیف محصول سیمان در آن زمان، متقاضیان محدود این سهم تمایل به خرید ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومانی هر سهم سیمان کردستان داشتند، از سوی دیگربه گفته مدیر بازار با توجه به معامله ۱۷‌درصد (معادل ۴‌میلیون و ۸۰هزار و ۹۶ سهم) از سهام قابل عرضه سیمان کردستان، بر اساس قواعد معاملاتی بازار و عدم کشف قیمت صحیح، معاملات این شرکت باطل شد.

براساس این گزارش، حال با توجه به افزایش قیمت سیمان و خروج سه مرحله‌ای سیمان از سبد حمایتی دولت، سهامداران عمده این شرکت غیر اصل ۴۴ بر اساس موافقت‌نامه‌ای در نظر دارند تا بار دیگر روز یکشنبه آینده ۲۱میلیون و ۶۰‌هزار سهم (معادل ۱۳درصد) از سهام شرکت سیمان کردستان عرضه کنند که ۸‌درصد توسط شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر و ۵‌درصد توسط شرکت سرمایه‌گذاری امید انجام خواهد شد.