مجمع عمومی عادی سالانه شرکت آونگان (سهامی عام) با حضور بیش از ۹۰درصد سهامداران در هتل سیمرغ تهران برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست مجتبی جعفری، نظارت رضا فریور و نرگس فاتح و دبیری محمدحسن یزدی برگزار شد، پس از قرائت گزارش عملکرد سالانه، ارائه صورت‌های مالی و تصویب آنها، برنامه‌های هیات‌مدیره به منظور رشد و توسعه فعالیت‌های شرکت تشریح شد. در ادامه جلسله موسسه همیار حساب به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت انتخاب و معرفی شد.

فعالیت‌های شرکت در سال ۱۳۸۶

فعالیت تولیدی شرکت در سال مورد گزارش جهت ساخت انواع برج‌های ۱۳۲، ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت انتقال نیرو و تولید و گالوانیزاسیون انواع پیچ و مهره و تولید دکل DERRIEK فاز ۹ و ۱۰ پالایشگاه گاز عسلویه و تولید نبشی فولادی در سایزهای مختلف بوده که منطبق با اهداف اولیه اساسنامه شرکت است. ظرفیت تولید اسمی پایه‌های فلزی انتقال نیرو در هر شیفت کاری ۱۰۰۰۰تن پیش‌بینی شده است که در سال مورد گزارش میزان تولید شرکت ۱۳۵۸۰تن قطعات برج با ۲ شیفت کاری فعالیت کارگاه سازه و ۳ شیفت کاری ۶ ساعته کارگاه گالوانیزه حاصل شده است.

فروش

باتوجه به اعمال سیاست‌‌های وزارت نیرو درخصوص انجام مناقصه و انعقاد قراردادها به صورت کلید در دست (تامین برج و تجهیزات مربوطه و اجرای خطوط) شرکت نیز روش فروش محصولات خود را بر این اساس و به شرح ذیل تنظیم نموده است:

مناقصات:

باتوجه به سیاست‌‌های شرکت مبنی بر حضور در کلیه مناقصات اعم از داخلی و خارجی، شرکت آونگان با در اختیارگرفتن کلیه امکانات اعم از منابع انسانی و تجهیزات مورد نیاز در کلیه مناقصات دعوت شده در سال ۸۶ شرکت نموده و در این راستا موفق به برنده شدن در ۲ مناقصه مهم کشور پاکستان و نیز یک پروژه در حوزه وزارت نفت به شرح ذیل گردیده است.

۱ - پروژه احداث خط ۲۲۰ کیلو ولت داد و خوزدار پاکستان (سکشن دوم به طول ۱۲۰ کیلومتر)

۲ - پروژه احداث خط ۲۳۰ کیلو ولت گوادر پاکستان به طول تقریبی ۷۵ کیلومتر

۳ - پروژه ساخت دو دستگاه سازه فلزی وزارت نفت به مبلغ حدود ۴۴۲ میلیون تومان

فروش پایه‌های فلزی انتقال نیرو:

فروش محصول مذکور از طریق امور سفارش‌ها و فروش شرکت و با توجه به حجم سفارش، زمان‌بندی تهیه مواد و تحویل محصول و سایر شرایط مندرج در توافقنامه و قراردادهای فی‌مابین با در نظر گرفتن ظرفیت تولیدی شرکت صورت می‌گیرد. قیمت فروش دکل از طریق شرکت در مناقصات با درنظر گرفتن هزینه‌های قیمت تمام شده و سود متناسب و قابل رقابت انجام می‌گردد.

عملیات اجرایی و تامین سایر تجهیزات

اجرای خطوط انتقال نیرو(فونداسیون - نصب - سیم‌کشی) و تامین سایر تجهیزات از طریق اخذ استعلام از شرکت‌‌های واجد شرایط و انتخاب برنده از بین پیمانکاران و فروشندگان معتبر با درنظر گرفتن عوامل مختلف از جمله قیمت پیشنهادی، توانمندی و کیفیت کار قابل ارائه می‌باشد.

فروش نبشی آلات تولیدی کارخانه نورد

فروش نبشی آلات تولیدی مازاد بر نیاز خط تولید دکل از طریق شرکت بازرگانی زاگرس نیرو و براساس قیمت‌‌های روز و با هماهنگی با واحدهای ذی‌ربط و مدیریت شرکت انجام می‌شود.

پیشنهاد و برنامه‌های هیات‌مدیره در جهت بهبود وضعیت اقتصادی، مالی

بازاریابی، مناقصات و فروش محصول (دکل)

با توجه به تغییر سیاست وزارت نیرو در مورد قراردادهای فروش دکل، از نیمه دوم سال ۸۱ قراردادهای شرکت براساس حضور در مناقصات شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور و اجرای آن به صورت کلید در دست (Turn key) استوار گردید.

با توجه به شرایط کاملا رقابتی بازار فروش دکل و پایین بودن هزینه‌های ساخت شرکت‌های خصوصی سازنده برج، خصوصا هزینه‌های دستمزد و نیروی انسانی و بهره‌گیری از نیروهای موقت و فصلی و به منظور حفظ سهم بازار شرکت قطعا می‌بایست نسبت به کاهش قیمت تمام‌شده محصولات از طریق کاهش هزینه‌های ساخت و زمان‌های توقفات و افزایش زمان‌های قابل‌دسترسی تولید و راندمان کار و نتیجتا افزایش تولید و فروش محصولات اقدام لازم به عمل آید.

تحویل تعهدات مشتریان به صورت دکل کامل (سورت شده)

با توجه به سیاست‌های شرکت در جهت کسب رضایت مشتریان عملا از سال ۱۳۸۶ مقرر گردید کلیه سفارش‌های مشتریان به صورت سورت شده و دکل کامل تحویل گردد که موضوع فوق تسریع در نصب دکل‌ها و جلوگیری از تکرار ساخت برخی از قطعات و صرفه‌جویی در هزینه‌های تحمیلی را برای شرکت به دنبال داشته و یکی از دلایل مهم و تاثیرگذار تسریع و بهره‌برداری از خطوط انتقال نیرو به شمار می‌آید. همچنین یکی از پیامدهای مثبت دیگر آن استقبال خریداران از موضوع فوق و همکاری در رفع موانع موجود در جهت تحقق موضوع می‌باشد.

کارگاه ذوب

برنامه‌ریزی در جهت امکان تامین مواد اولیه با قیمت مناسب و دسترسی آسان. به همین منظور و در راستای استفاده بهینه از ضایعات فلزی ایجاد شده در فرآیند تولید، شرکت در سال ۱۳۸۶ نسبت به احداث کارگاه ذوب اقدام نمود که بر اساس برنامه زمان‌بندی تهیه شده این طرح در نیمه دوم مرداد ماه ۱۳۸۷ به بهره‌برداری خواهد رسید. این طرح با ظرفیت اسمی ۱۲۰۰۰ تن در سال تولید انواع شمش فولادی قادر خواهد بود حدود ۳۰درصد از نیاز مواد اولیه کارخانه نورد را تامین نماید که این امر ضمن فراهم نمودن مواد اولیه با قیمت مناسب باعث ایجاد ارزش افزوده قابل ملاحظه در تبدیل ضایعات به مواد اولیه مورد مصرف خواهد شد.

اصلاح ساختار نیروی انسانی

با توجه به ضرورت موجود در اصلاح ساختار نیروی انسانی و استفاده از نیروی کارآمد و متخصص و همچنین در راستای کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده تولید و نیز افزایش راندمان تولید به شرح زیر می‌توان طبقه‌بندی و اقدام نمود:

- بهینه‌سازی و ارتقای ساختار و تشکیلات سازمانی شرکت در جهت الزامات پروژه‌های Turn Key

- فعال کردن واحد طراحی مهندسی با ساختار و تشکیلات منسجم و متناسب با بهره‌گیری از پرسنل متخصص- متعهد و کارآمد جهت استقرار کنترل‌های لازم در جهت پیشرفت پروژه‌های کلید در دست، رسیدگی و پاسخگویی به امور مشتریان، اجرای دقیق مفاد قراردادها و بررسی فنی- اقتصادی، پیشنهادهای حضور در مناقصات و نیز طراحی و مهندسی دکل‌های مورد نیاز بازار مصرف حال و آینده کشور از طریق بهره‌مندی از آخرین دستاوردهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود در صنعت.

آموزش پرسنل و کارشناسان در جهت افزایش آگاهی و دستیابی به آخرین اطلاعات مورد نیاز حین کار.

جذب نیروی کاری متخصص و کارشناس و جایگزینی با پرسنل بازنشسته.

بهبود روابط صمیمانه و کسب اعتماد از سوی بانک‌ها و موسسات مالی در سطح استان مرکزی و تهران جهت اخذ وام و تسهیلات مالی بلندمدت.

کنترل روند قیمت تمام شده محصولات و کاهش هزینه‌های عوامل موثر بر قیمت تمام شده در تمامی سطوح سازمانی شرکت.

تدوین و استقرار سیستم برنامه‌ریزی استراتژیک (حداقل یک دوره پنج ساله).

بازسازی و راه‌اندازی ماشین‌آلات و تجهزات خط تولید پلیت.