گروه بورس- هیات‌مدیره شرکت مهندسی نصیرماشین تصمیم دارد افزایش سرمایه به مبلغ ۲۰میلیارد ریال (معادل صددرصد) از محل سود انباشته و آورده نقدی را طی دو مرحله (که به مرحله اول مبلغ ۱۲میلیارد ریال) انجام دهد. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار، در این راستا شرکت مهندسی روان‌فن‌آور در سال مالی ۸۷ افزایش سرمایه به میزان یک میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال را در برنامه کاری خود قرار داده است. شرکت «نصیرماشین» درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۷ با سرمایه ۲۰میلیارد ریال مبلغ ۶۵۸ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد این شرکت در سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۶درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۳درصد افزایش، سود عملیاتی یک‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین با توجه به اینکه شرکت «خنصیر» در سال ۸۵ مبلغ دو میلیارد و ۵۵میلیون ریال ذخیره مالیات در نظر گرفته است، در حالی که مطابق آیین‌نامه ماده ۴ قانون مقررات تسهیل و نوسازی از معافیت مالیاتی مربوط به افزایش سرمایه می‌تواند استفاده کند، در نتیجه مبلغ حدود یک‌میلیارد و ۴۸۰میلیون ریال (به ازای هر سهم ۷۴ریال) مازاد ذخیره مالیاتی در نظر گرفته شده است. در صورتی که گزارش حسابرس مالیاتی مورد تایید اداره کل دارایی اصفهان قرار گیرد، به سود انباشته سال مالی ۸۷ شرکت افزوده خواهد شد.