سنا- آمار معاملات ماهانه سه بورس منطقه‌ای منتشر شد.براساس این گزارش معاملات تیر ماه بورس منطقه‌ای آذربایجان شرقی توسط ۱۹ کارگزار انجام و سهام ۱۶۷ شرکت دادوستد شد. از میان معاملات انجام شده ۶۰درصد مربوط به خرید و ۴۰درصد مربوط به فروش سهام بود. در این مدت تعـــداد شش هزار و ۷۵۵ خریدار بیش از ۱۲۳میلیون و ۶۱۰هزار و ۳۸۸ سهم را مورد معامله قرار دادند. ارزش دادوستد این تعداد از سهم به بیش از ۴۰۴میلیارد و ۹۸۶میلیون و ۲۹۹هزار ریال رسید.

این در حالی است که در نخستین ماه از فصل تابستان سه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان بیشترین خریدار و سه شرکت پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین ارزش ریالی معاملات را در این تالار دارا بودند.

همچنین در تیر ماه امسال، تعداد ۱۸میلیون و ۱۳۸هزار و ۶۹۲ سهم متعلق به ۱۱۲ شرکت به ارزش ۸۴میلیارد و ۸۴۲میلیون و ۹۱۸هزار و ۶۷۵ ریال در تالار منطقه‌ای همدان دادوستد شد. از کل معاملات انجام شده ۵۰درصد مربوط به خرید سهام و ۵۰درصد مربوط به فروش سهام بود.

با توجه به ۲۲ روز کاری فعالیت بورس منطقه‌ای همدان در این ماه، متوسط ارزش دادوستد کل، روزانه سه میلیارد و ۸۵۶میلیون و ۴۹۶هزار و ۳۰۳ ریال بود که نسبت به خرداد ماه، ۲۷درصد افزایش داشته است. در این ماه، تعداد خریداران سهام ۱۴۵۲ نفر بود و ۱۴۷ کد معاملاتی جدید ایجاد شد.

در این مدت شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی فن‌آوران بیشترین ارزش معاملات و شرکت‌های توسعه معادن روی ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان بیشترین تعداد خریدار را به خود اختصاص دادند.

از سوی دیگر، در نخستین ماه از فصل تابستان در بورس منطقه‌ای یزد تعداد ۶۲میلیون و ۷۱۹هزار و ۲۰۴ سهم به مبلغ ۲۶۵میلیارد و ۸۵۲میلیون و ۹۹۸هزار و ۵۲ ریال مبادله شد. در این ماه تعداد ۱۸۳ کد سهامداری جدید ایجاد شد. در ماه تیر ۵۱درصد از فعالان این تالار خریدار و ۴۹درصد فروشنده بودند.

تعداد سهام معامله شده نسبت به تیر ماه سال قبل ۲۰۸درصد افزایش و ارزش معاملات نیز ۳۰۱درصد افزایش داشت. در این مدت ۱۱ کارگزار در بورس منطقه‌ای یزد این معاملات را انجام دادند.

در تیر ماه ۸۷ از بین ۲۷ تالار بورس کشور، بورس منطقه‌ای یزد رتبه ۱۱ را به خود اختصاص داد.