گروه بورس - شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی ایران سود هر سهم سال منتهی به پایان آذرماه ۸۷ را با سرمایه سه هزار میلیارد ریال مبلغ ۹۲ریال خالص پیش‌بینی کرد.

به گزارش بورس اوراق بهادار تهران این شرکت در ۶ماه منتهی به پایان خردادماه ۸۷ توانست ۲۵ریال سود کنار گذارد که بر این اساس ۲۷درصد پیش‌بینی خود را پوشش داد.پیش‌بینی عملکرد سال ۸۷ شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب از ۹درصد کاهش در سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، ۸۵میلیارد و ۲۵۲میلیون ریال افزایش در سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها، ۵۲۱میلیارد و ۵۹۱میلیون ریال افزایش در سود عملیاتی و ۴۹۵میلیارد و ۴۲۰میلیون ریال سود پس از کسر مالیات برخوردار بود. شرکت سیاست تقسیم سود را اعلام نکرده است.

بنابراین گزارش زیان انباشته شرکت در تاریخ ۳۱ خردادماه ۸۷ ترازنامه مبلغ ۸میلیارد و ۷۲۵میلیون ریال به ازای هر سهم ۳ریال است.

مانده ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در پایان سال‌مالی ۸۶ مبلغ ۷۵۸میلیارد و ۱۷۱میلیون ریال بوده و با توجه به اخذ مبلغ ۵۸میلیارد و ۴۵۴میلیون ریال ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها طی دوره ۶ماه منتهی به ۳۱ خردادماه ۸۷،‌ مانده ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در مقطع ۳۱ خردادماه ۸۷ مبلغ ۸۱۶میلیارد و ۶۲۵میلیون ریال است. براساس اطلاعات دریافتی از شرکت در تاریخ ۳۱ خردادماه ۸۷ ارزش بازار شرکت‌های سرمایه‌پذیر بورسی مبلغ ۸۱۶میلیارد و ۸۲۴میلیون ریال کمتر از بهای تمام‌شده آنها بوده است. شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال ۸۷ را در تاریخ‌های ۲۷ خردادماه و ۱۲ تیرماه ۸۷ مبلغ ۵۰ریال اعلام کرده بود. «وتوسم» دلایل تعدیل مزبور را عمدتا پیش‌بینی کاهش ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های در نظر گرفته شده اعلام کرده است.