تراکتورسازی 350ریال سود تقسیم کرد

گروه بورس: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تراکتورسازی با حضور ۹۵درصد سهامداران و به ریاست دکتر رضایی، نماینده مهر اقتصاد ایرانیان برگزار شد. به گزارش خبرنگار ما، ناظرین این مجمع نیز نمایندگان شرکت سایپا و سرمایه‌گذاری ملی بودند. مهندس زمانلو مدیرعامل «تایرا» در این مجمع با بیان افزایش ۴/۴درصدی تولیدات تراکتورسازی در سال ۸۶ گفت: تراکتورسازی ایران در سال ۱۳۸۶ موفق شد تعداد ۲۶۱۱۰دستگاه تراکتور تولید کند که نسبت به سال ماقبل، ۴/۴درصد افزایش داشت. تولید این تعداد تراکتور به خاطر تامین تقاضای بازارهای داخلی و خارجی صورت گرفت و رضایت‌ بخش کشاورزی و کارشناسان و به ویژه سهامداران را جلب کرد.

وی افزود: تراکتورسازی ایران همچنین در این سال تعداد ۲۶۳۳۸ دستگاه تراکتور به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۲۴درصد رشد برخوردار بود. این مقدار تولید و فروش زمینه مناسبی را برای تحقق نقدینگی، افزایش درآمد شرکت، توان پرداخت‌های نقدی به کارکنان و میزان رضایت آنان را فراهم آورد.

مهندس زمانلو تاکید کرد: علاوه بر فروش داخلی، شرکت تراکتورسازی ایران در عرصه صادرات نیز اهتمام جدی و همه جانبه دارد و در سال ۱۳۸۶ توانستیم مبلغ ۲۶میلیون دلار تراکتور به کشورهای ونزوئلا، ترکیه، افغانستان، لیبی، سودان، عراق، اوگاندا، کنیا و لبنان صادر کنیم. همچنین تراکتورسازی در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۸۳۳ دستگاه انواع تراکتور به ارزش ۱۹میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر کرده است که از نظر تعداد ۳۲۵درصد و از نظر مبلغ ۶۴۸درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش فوق‌العاده و کاملا چشمگیر نشان می‌دهد.

مدیرعامل تراکتورسازی اظهار داشت: با توجه به برخورداری از مزیت نسبی تراکتورسازی ایران در موضوع صادرات و قیمت مناسب بین‌المللی تراکتورهای تولیدی ایران، می‌توان از صادرات به عنوان نقطه قوت در فعالیت‌های این شرکت یاد کرد و هرچقدر میزان صادرات افزایش یابد، به همان اندازه وضعیت اقتصادی مجموعه‌های متعلق به تراکتورسازی ایران نیز بهبود خواهد یافت.

وی ادامه داد: تراکتورسازی ایران به عنوان نگین صنعت سنگین کشور، در سال گذشته فعالیت‌های متنوعی صورت داده است که از میان آنان موضوع تنوع محصول و خودکفایی در بخش‌های مختلف تراکتور ITM۲۹۹ و تراکتور ITM۸۰۰، پیگیری موضوع هلدینگ، افزایش سهم بازارهای داخلی و افزایش سرمایه شرکت به ۹۰۰میلیارد ریال از موقعیت و برجستگی خاصی برخوردار بود. همچنین در سال ۱۳۸۶ این شرکت در راستای توسعه بازارهای خارجی با مشارکت شرکت NEC از کشور اوگاندا، شرکت بازرگانی مشترک اوگیران را در کشور اوگاندا تاسیس کرد. وی یادآور شد:از سوی دیگر محصول جدیدITM۲۴۰ در جهت تامین نیاز کشاورزان در بخش تراکتورهای سبک کشاورزی طراحی و به تولید انبوه رسید. در ادامه مجمع بنا بر اکثریت آرا تقسیم ۳۵۰ریال سود به ازای هر سهم به تصویب مجمع عمومی عادی سالانه «تایرا» رسید.

همچنین در ادامه مجمع انتخاب اعضای جدید هیات‌مدیره برگزار شد. پس از شمارش آرا شرکت‌های مهر اقتصاد ایرانیان، تدبیرگران آتیه، سایپا، سرمایه‌گذاری سایپا و سرمایه‌گذاری ملی به عنوان اعضای هیات‌مدیره «تایرا» انتخاب شدند.