«مخابرات» در ازای دریافت خدمات، هزینه آن را به «زیرساخت» می‌دهد

فارس- معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات سهام مخابرات را از جمله سهام‌های پرطرفدار دانست و گفت: شرکت‌های مخابراتی در دنیا، از پردرآمدترین شرکت‌ها بوده و در بورس همواره بالاترین رقم‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. خواجه‌پور با بیان اینکه اگر مردم سهام مخابرات را بخرند، قطعا از سودش بهره‌مند می‌شوند، گفت: خصوصی‌سازی شیوه‌ای نو در اداره کشور است و باید در نظر داشت، این یک مشارکت عمومی است، اما مساله اصلی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است.

وی در خصوص قیمت سهام مخابرات افزود: این کار تخصصی است و طبق قانون، وزارت‌خانه نمی‌تواند هیچ‌گونه پیشنهادی داشته باشد؛ چرا که تشخیص قیمت پایه، دشوار و تخصصی بوده و بر عهده دیگر نهادها است و ما تلاش می‌کنیم طبق روند قانونی آن جلو رفته و تابع نظر مراکز تصمیم‌گیری باشیم.

خواجه‌پور گفت: باید در نظر داشت هر چه خدمات پیشرفته‌تر در اختیار مردم قرار گیرد از بار هزینه‌های دولت بیشتر کاسته می‌شود.

به گزارش وزارت ارتباطات وی اظهار داشت: از آن جا که بک بون و تمام شبکه‌های اصلی نظیر فیبر نوری، شبکه ماکروویو، ایستگاه‌های زمینی و امکانات ماهواره‌ای در دست شرکت زیرساخت باقی می‌ماند، مخابرات و دیگر اپراتورها در ازای گرفتن هر نوع سرویس، باید مبلغ آن را به زیرساخت بپردازد.